Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forkert bogføring af løn i Dinero

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 1. Mar 07
Indlæg ialt: 3
Fra  uman studios Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg håber gevaldigt, at der er en venlig sjæl, der kan hjælpe mig med et lille problem.

Min kæreste har sin egen enkeltmands virksomhed, og i søgen efter et nemt og tilgængeligt regnskabsprogram, faldt valget på Dinero.

Vi gik i gang med at bruge programmet i starten af 2014, og havde en revisor med ind over for at få os igang. Han kendte ikke til systemet, men kunne nemt oprette regnskabsåret 2013 for os.

Vi fik lavet de første transaktioner, og da vi kom til lønnen, vidste vi ikke helt hvad vi skulle gøre, men vi oprettede dem som køb og alt så fint ud på betalingsbalancen. Jeg har siden fået hjælp til at bogføre lønnen korrekt, men det var først i december måned.

Derfor står jeg med det problem, at lønnen for det 1. halvår af 2014 er bogført som køb. Disse kan jeg ikke fjerne, som jeg har kunnet med dem fra 2. halvår, da der jo blevet betalt moms.

Hvad skal jeg gøre?

Med venlig hilsen

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

1 Der eksisterer slet ikke løn i personlig enkeltmandsvirksomhed til ejer (men til ansatte hvis det er det du taler om??) - (med mindre i bruger specielle virksomhedsskatteordningen og det lyder det slet ikke til) Løn må slet ikke komme ind som omkostning - heller ikke uden moms - til ejere

2 Du må bogføre det forkerte fra 1- halvår retur - lige modsat det du gjorde i 1 halvår og så opstår der en moms ændring som du må logge på skat og indberette/efterindberette som moms da du jo har fradraget købsmoms som du slet ikke har haft -

Jeg tror der kan være masser af andre problemer når du laver en sådan fejl, så mit råd er klart. Få fat i en regnskabskynding (evt den revisor der satte jer op) og få luset 2014 regnskabet igennem for fejl og korrigeret alt - Det vil formentlig betale sig - ellers står du til bøvl ved kontrol og tab af sikkerhed for korrekt at kende de penge der er til rådighed for dig

vh John H

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)