Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Diverse spørgsmål til regnskab her ved årskiftet

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber på en venlig sjæl vil hjælpe mig.

Jeg har nu regninger der bliver betalt fra sidste år, hvis jeg vil bogføre dem i Dinero, siger den udenfor regnskabs år 2014, opret nyt regnskabs år?  Men bør de ikke komme under 2014? 

Jeg har også nogle service ydelser jeg klarede i 2014 jeg skal have sendt regninger på, bør de indgå i gammelt eller nyt regnskab? Jeg får også nogle, bør de indgå i nyt eller gammelt? Tænker mit firma er et enkeltmands virksomhed, og vil derfor gerne have dem til at indgå i det gammelt regnskab, så jeg ikke skal betale skat af indestående og bagefter betale en ret stor regning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47211
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

colaflaskeN:

1

Jeg har nu regninger der bliver betalt fra sidste år, hvis jeg vil bogføre dem i Dinero, siger den udenfor regnskabs år 2014, opret nyt regnskabs år?  Men bør de ikke komme under 2014? 

2

Jeg har også nogle service ydelser jeg klarede i 2014 jeg skal have sendt regninger på, bør de indgå i gammelt eller nyt regnskab? Jeg får også nogle, bør de indgå i nyt eller gammelt?

3

Tænker mit firma er et enkeltmands virksomhed, og vil derfor gerne have dem til at indgå i det gammelt regnskab, så jeg ikke skal betale skat af indestående og bagefter betale en ret stor regning.

Sammenlagt er rådet - få en økonomiperson til at lave korrekt afslutning - du kan ha mange små fejl - men

1 Du skal afslutte 2014 i dinero for at få ført status over og dermed kunne registrere betalinger for 2014 regninger som kommer i 2015

2 Du kan ikke sende en 2014 faktura efter 31/12. Du må ikke bagud datere så du må lave en faktura i 2014 og så periodiserer du dem tilbage til 2014 da de jo SKAL høre til 2014 når ydelsen er fra 2014 - og de regninger du måtte få i 2015 som omfatter noget du har fået leveret i 2014 periodiserer du også

Momsmæssigt periodiserer du ikke da moms hører til fakturadato uanset hvad - tro mig - en revisor/økonomi hjælp via nettet vil være super

3

Med til rådet om få nu en regnskabskyndig ind over - dit indestående har intet med din skat at gøre overhovedet

vh John H

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)