Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsfradrag/fradrag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har tænkt på at starte et IVS firma fordi jeg ikke har de 50k kr til opstart af APS og kunne godt starte den som enkelmandsfirma men da jeg efter test perioden skal have nogle ansatte kan jeg ligeså godt starte som IVS

problemet er at de lokaler som opfylder mine behov og er bilige nok til test opstart og sener udvigelse. er at jeg bor ca 100 km fra hvor lokalerne. er der nogle former for tilskud eller fradrag man som ejer af firmaet kan få ? (altså som privat person)  (lokalerne er i en såkaldt "udlands kommune"  efter alm kørselfradrag regler. hvis det har noget at sige)

(hvis test forløbet virker vil jeg flytte de 100 km for bedre at styre forholdene når virksomheden bliver større og fejlene kan blive dyre)

(projektet vil kunne passe sig selv næsten så jeg behøver kun kommer hver lørdag/søndag til kontrol målinger og justeringer )

er på SU så det er begrænset hvor meget jeg må tjene samt at jeg får løbene forsikring udbetalt så der er kun 12.000 pr år jeg må tjene ved siden af så har tænkt at lade overskudet blive i firmaet til vækst 

alså det bliver først "proof of concept"før ansatte hvis mit regnskab holder vil jeg på første år have nok til aps og alle start udgifter betalt og ligt til udvigelse men der skal nok kapital udefra for at vokse hurtige og få ansatte

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53

trondk:

1

jeg har tænkt på at starte et IVS firma fordi jeg ikke har de 50k kr til opstart af APS og kunne godt starte den som enkelmandsfirma men da jeg efter test perioden skal have nogle ansatte kan jeg ligeså godt starte som IVS

2

problemet er at de lokaler som opfylder mine behov og er bilige nok til test opstart og sener udvigelse. er at jeg bor ca 100 km fra hvor lokalerne. er der nogle former for tilskud eller fradrag man som ejer af firmaet kan få ? (altså som privat person)  (lokalerne er i en såkaldt "udlands kommune"  efter alm kørselfradrag regler. hvis det har noget at sige)

3

er på SU så det er begrænset hvor meget jeg må tjene samt at jeg får løbene forsikring udbetalt så der er kun 12.000 pr år jeg må tjene ved siden af så har tænkt at lade overskudet blive i firmaet til vækst 

Se nummer inddeling i citat:

1

Det med ansatte har intet med personlig virksomhed eller IVS at gøre - du kan ha ansatte i begge former - læs om forskelle - i hæftelse og pris for at drive personlig eller selskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html  du ser en del faste udgifter ved IVS så som forsikring - regnskab - bank osv

2

kørsel hjem til arbejde - befordringsfradrag som i http://johnhannover.blogspot.dk/2014/11/befordringsfradrag.html  

3

SU påvirkes kun af løn i IVS - og kun afhævning i personlig virksomhed under virksomhedsskatteordningen - dog skal det ses som erhvervmæssig aktivitet for ikke at kunne forkastes under VSO  se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:26

det er rigtig havde helt glemt at man kan have ansatte i personlig virksomhed / enkelmands ... har haft om det i skolen en gang (organization) 

2  
ja det har jeg også læst men den beskrive jo lønmodtager hvilket jeg ikke er når jeg er ejer (arbejdsgiver) og jeg vil jo heller ikke trække løn ud af firmaet for vil "sætte dem i SU ly" så det ikke går ud over min SU eller måske 1000 kr for at max min indtægt ud uden SU bliver påvirket når overskud 
(nok under VSO som du forslår i 3)  

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)