Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Server hosting

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Vedbæk
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg nu selv gerne ville hoste, hvad kræver det så ? udover en computer / server. hvilke programmer osv. ? :)

mvh Benjamin

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 12:42

Hvad vil du gerne hoste ?:)

exchange?

hjemmesider?

mail?

dns?

windows?

linux?

kunne blive ved :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55

Workismylife:
Hvis jeg nu selv gerne ville hoste, hvad kræver det så

En masse tid, penge og nogl projekter der er så ligegyldige, at den manglende oppetid ikke gør noget.

En hvilken som helst computer kan som udgangspunkt bruges. Start med en frisk installation af windows 2000, da linux sikkert er en for stor omvæltning hvis du gerne vil se resultater her og nu. Så skal IIS bare sættes op sammen med en mail og ftp-server... jeg mener det jeg bruger hedder noget i retningen af Argrosoft. Nu har du en komplet webserver fyldt med sikkerhedshuller.

Hvis du ønsker at hoste yderligere såsom CounterStrike er det forholdsvis simpelt at finde en serverversion af det og så i bedste point-and-click stil sætte det op.

Næste mål er så at sætte sig ind i sikkerheden på sådan en maskine. Når du har styr på det, kan det måske betale sig at opgradere din internetforbindelse til en erhvervsforbindelse med højere upload og oppetid eller sende makinen hen til et af de mange datacentre som f.ek. ActiveWebs har råderet over... såfremt du sender den udenbys, er det nok en smart ide at få det hele proppet ned i et 1Unit kabinet. Det kræver nok et par investeringer i kabinet, nyt bundkort og lidt mere.

Fra Vedbæk
Tilmeldt 6. Aug 07
Skrevet kl. 13:03

hej :)

Tak for tilbagemeldingen =)

Det handler sig om en hjemmeside/mail, og den server/computer kører med linux

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:06

Workismylife:
Det handler sig om en hjemmeside/mail, og den server/computer kører med linux

Så bliver jeg nok nød til at give stafetten videre. Jeg har ikke rørt en linux-box i 4 år nu :)

Lige en tilføjelse: Da denne side trodsalt omhandler iværksætteri, var spørgsmålet måske mere relevant på eksperten, ligesom chancerne for et svar

måske er større.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:15

qmail,postfix eller exim samt Apache2, php5 og mysql5 :) 

Fra Vedbæk
Tilmeldt 6. Aug 07
Skrevet kl. 14:20

Mcsolutions proved u wrong - Jeg er klar over det er en iværksætter hjemmeside, men det er jo også problemer som en iværksætter kan have, og jeg siger tak for svaret =)

mvh Benjamin

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:31

Workismylife:
Mcsolutions proved u wrong

hehe - no way :)

Jeg har også selv en tendens til, at fokusere på én debat og så stille alle mine spørgsmål der. Selvfølgelig er der 1-3 der kender noget til hosting herinde, men mod Ekspertens 800 potentielle debatører med viden om emnet, vil jeg stadig påstå at Eksperten er "det rigtige værktøj til opgaven" :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:36

Well...der er måske mange på Eksperten men de fleste er nogen inkompetente <biiip> ... helt ærligt har ikke fået noget brugbart svar derinde i _lang_ tid.

Har du overvejet at købe en vServer til at køre dit hosting projekt på? Så får du den store internet forbindelse og driftsikkerhed "foræret" og så skal du bare selv sørge for at din software kender.

Vi har vservere fra 299 + Trafik :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:30

En PC derhjemme der fungerer som server kan hurtigt bruge 1800+ kr i strøm alene om året og det kan man alligevel købe en del hosting for.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)