Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogholder eller revisor

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og velkommen til 2015 alle sammen :)

Jeg står i den situation at, hvis 2015 forsætter som 2014 sluttende, så er der kommet så meget gang i shoppen, at jeg overvejer at hyre lidt hjælp til regnskabet. Jeg kan bare ikke finde udad, hvad man evt. skal vælge.

Jeg har et tilbud fra en bogholder på 375,- pr. time

Jeg ved ikke hvad en revisor koster, men hvad er forskellen på hvad de 2 fag kan? Der er ikke det store vilde tekniske i min regnskab, det meste er danske faktura, dog nogle enkel Google og nogle fra Sverige.

Det er ikke noget der må koster alt for meget og jeg vil gerne have hvis der er lidt lokalt (Bor i Svenstrup, Nordjylland). Nogle der har erfaring på hvad fordel der er ved at vælge det ene frem for det andet? fordel / ulemper

Venlig hilsen
Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:53

375 er en god pris hvis det er en bogholder der kan sit kram

Revisor er faktisk ikke beskyttet titel - men noget alt fra en frisk ud af 8. klasse til en højt bellært frit må kalde sig

En godkendt/registreret revisor uddannelse tager samlet over 8 år som jeg husker det og er meget omfattende - ligesom kravene fra det offentlige/revisorforeningen til sådanne revisorer, er helt anderledes end for alle andre der hedder bogholderere - eller kalder sig revisor

Mange revisorer, har også ansatte bogholdere i huset og kan derfor tilbyde bogføring - ofte i prisklasse 450 kr i timen

Revisor kan så enten blot gennemlæse og indberette for en - eller gennemføre review (en vis grad af krav og forpligtelse) eller egentlig revision (meget høje krav) og prisen vil afhænge derefter. De tager ofte noget der ligner 2000 kr i timen - men når også meget i timen - og indberetning alene koster omkring 2-4000 kr - review dyrere og egentlig revision igen dyrere

det tilbyd du har på 375 er fint, forudsat det ikke er en der er to timer om en times arbejde, så prøv at få lidt indtryk af pris ialt :)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:39

Hej,

Jeg overvejer faktisk selv det samme og er lidt i tvivl om det skal være en revisor eller en bogholder. (?) Men så vidt jeg kan forstå så vil en bogholder 'bare' kunne holde styr på mine regninger, men en revisor vil kunne vejlede mig til hvordan jeg får mest ud af min (privat og forretnings) økonomi.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:06

Sarah Vos Thrysøe:
Men så vidt jeg kan forstå så vil en bogholder 'bare' kunne holde styr på mine regninger, men en revisor vil kunne vejlede mig til hvordan jeg får mest ud af min (privat og forretnings) økonomi.
man kan sige, der er grund til større forventning om at en godkendt revisor kan vejlede helt og totalt bredt - men der findes nu givet også regnskabsfolk der ikke er revisorer der kan det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 22:10

Jeg melder mig gerne på banen med hjælp til hele pakken og til en billig penge :)

Mvh
Thomas
TJ Regnskabsservice
www.tjregnskabsservice.dk

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)