Som du selv skriver så giver momsloven mulighed for "snarest efter". SKAT's kontrol vil typisk ske hos skatteyderen og da via faktura. Det er derfor at man på fakturaen skal angive hvornår arbejdet er udført (formentlig det som din advokat har fået galt i halsen). |
jamen jeg er heller ikke sten sikker - jeg er helt enig i at man skal skrive faktura snarest efter - men med håndværkerfradrag ville jeg ikke turde vente - men skrive i 2014 og jeg ville feks. slet ikke se 25/2-2015 som snarest efter noget der skulle være udført 2014 - Jeg ser nu heller ikke nogen særlig god grund til at tage den risiko - hvis det nu er en risiko
Ud over Nexus advokat som klart skrev faktura skulle være fra året - skriver denne det samme http://idealcombi.dk/hvis-dine-kunder-skal-udnytte-haandvaerkerfradraget-kraever-det-du-har-vinduer-montere/ Ikke at det ikke kan være galt, men der er i alle fald flere der er ret klare på det
Husk at arbejdet skal være afsluttet og faktureret i år, men at dine kunder har indtil 28. februar 2015 til at betale fakturaen – her har du måske lidt spillerum i dine forhandlinger?
vh