Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Genskabelse af NemID medarbejdersignatur?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står i den uheldige sitution, at min computer gik i stykker lige inden, jeg skulle lave nogen opgørelser til skat

Med sig tog den min Nemid medarbejdersignatur. Nu vil jeg gerne genskabe en ny, men jeg skal bruge min medarbejdersignatur for at aktivere en ny, kan det virkelig passe? nogen der har prøvet at installere en ny, med straksudstedelse af kode? 

Har nemlig ikke helt tid til at vente på installationskode, eller at de er tilbage på kontoret 5. januar.

Mvh.

Nina

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:26

Normalt skal man jo ha backup - også af digital signatur (sikkerhedskopi via programmet NemID som ligger på computer med NemID installeret) - så den ikke kan forsvinde -

Genaktivering ville indbære alt for stor risiko i systemet for svindlere - så det er jo fremtiden for dig MEN her og nu, og uden back up, så skal du rekvirere ny digital signatur.

Du kan dog ringe til skat (uha - sikkert en del ventetid) og få tildelt en tast selv kode du kan bruge, og det er nok eneste mulighed for at komme ind - inden den 31/12 desværre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 16:51

Nu skriver du jo medarbejdersignatur dvs. en signatur udstedt til dig som medarbejder af firmaets NemId administrator (der måske også er dig).

Hvis JA til d.o. skal du via administrator-adgangen kunne udstede en nu medarbejdersignatur (eller få den udstedt af administratoren). Men selvfølgelig, hvis administrator-adgangen røg sammen med computeren, er det jo noget andet.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Tilmeldt 29. Dec 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:54

Ja, det er lige netop det. Jeg nemid administrator, de andre i virksomheden, kan ikke udstede Nemid, og de har ikke adgang til de ting, vi har brug for. Har fundet frem til, at man godt kan få hjælp af Nemid support til at lave et nyt, mod et beløb på 250 kr.

Kh

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)