Hej, Jeg står i den uheldige sitution, at min computer gik i stykker lige inden, jeg skulle lave nogen opgørelser til skat. Med sig tog den min Nemid medarbejdersignatur. Nu vil jeg gerne genskabe en ny, men jeg skal bruge min medarbejdersignatur for at aktivere en ny, kan det virkelig passe? nogen der har prøvet at installere en ny, med straksudstedelse af kode? Har nemlig ikke helt tid til at vente på installationskode, eller at de er tilbage på kontoret 5. januar. Mvh. Nina |
Normalt skal man jo ha backup - også af digital signatur (sikkerhedskopi via programmet NemID som ligger på computer med NemID installeret) - så den ikke kan forsvinde -
Genaktivering ville indbære alt for stor risiko i systemet for svindlere - så det er jo fremtiden for dig MEN her og nu, og uden back up, så skal du rekvirere ny digital signatur.
Du kan dog ringe til skat (uha - sikkert en del ventetid) og få tildelt en tast selv kode du kan bruge, og det er nok eneste mulighed for at komme ind - inden den 31/12 desværre
vh John H