Hejsa... Jeg skal rykke fra Billys Billing over til Dinero. Sagens kerne er dog at jeg på ingen måde er regnskabskyndig og har opdaget jeg har bogført en del forkert i Billys Billing, hvorfor min balance er helt hen i skoven. Den passer naturligvis og giver 0, men min konto påståes at være god for 250.000 fordi jeg har hævet penge til mig selv på en dum måde i regnskabet. Nuvel! Jeg har tænkt mig at sige "farvel og goodbye" til Billy og hoppe på Dinero vognen. Jeg har ikke haft mange bilag i 2014, så de er blevet gennemgået i Excel og lavet på den måde så det passer til regnskabet 2014 og alt er lækkert. Det hele dutter, regnskabet er faktisk færdigt (kald mig lige hurtig ude!), m.v. -------- Sagens kerne er den at der er følgende tal (cirka tal): - Kassekredit, som er i: -30.000 Altså i alt: - 40.000 Balancen skal gå i nul - hvordan søren sikrer jeg at alt vises perfekt, og jeg bare er "startet på en frisk"? Jeg ville egentlig have afsluttet moms nu, men det måtte jeg ikke for den søde SKAT-dame. Jeg tænker at gøre følgende: - 55000 Bank: -30.000 - 60140 Hævet kontant i virksomheden: 40000 Når jeg så betaler min moms når dagen oprinder, så laver jeg følgende stunt: - 55000 Bank: -10.000 (den går i -40.000*) * Teoretisk, for i praksis er kassekreditten snart væk, og der er penge på kontoen igen *juhuuuuuuuu* Er det ikke den bedste, nemmeste og mest idiotsikre måde (her er det mig, som er idioten) at gøre det på? ---- Og så kunne jeg fremadrettet godt tænke mig at få en, som gad kigge mig over skulderen (nej, på din skærm derhjemme) og fortælle om jeg har gjort det ordentligt. Så det her kan snildt være starten på et samarbejde med mig som kunde og dig som revisor/bogholder. Så inkluder gerne kontaktmuligheder i dit svar :-) |
Måske skal det nævnes at kassekreditten eksisterer pga. et fejlsats, og som blev brugt som "lønningsbuffer" til mig selv. Der er ikke noget af værdi i firmaet... bare et lille gabende hul pt., men en masse søde kunder, der betaler deres regninger nu.
Mit firma er en enkeltmandsvirksomhed.