Hej Amino'er! Jeg er ved at starte en ny virksomhed op, som bl.a. skal reklamere for andre virksomheder i restaurations branchen gennem min hjemmeside; fx give beskrivelse af firmaerne, ligge billeder ud af dem mm. Derfor er mit spørgsmål, om der er en standard kontrakt (og i så fald hvilken?), der kan bruges når man gerne vil reklamere for andres virksomhed på ens egen hjemmeside? Eller er det overhovedet nødvendigt med jura, så længe der er enighed mellem parterne om reklamen? Håber i kan hjælpe! - Nicklas Gellner |
enighed er jo jura i sig selv. Er man mundtlig enige er det fint - men kan man siden bevise det - nej sjældent - men er det en skriftlig enighed - så er det jo i orden. Jeg tror ikke der er standard kontrakt - den kan du selv lave bareMido:er det overhovedet nødvendigt med jura, så længe der er enighed mellem parterne om reklamen?
Aftale xx viser reklame for yy og benytter i den forbindelse logo og tekst svarende til: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx. Som betaling herfor er aftalt at Y betaler X kr xx per xxx
Betaling sker hver z dag for periode af zz dage til xx konto bank xzxxzxzzxzx. Ved manglende betaling tilpligtes yy at betale rente og rykker gebyr i henhold til lovgivningen.
Logo og tekst må af xx udelukkende vises på sitet www.jdjdjddjd.dk og yy har til en hver tid ret til at kræve reklamen nedtaget hvis noget på sitet i øvrigt krænker yy eller af yy anses for i modstrid med yy´s interesser.
Aftalen kan opsiges fra xx med zzz dages varsel og fra yy med zzz dages varsel
JEG ved ikke om jeg fik nok med, men bare lige for at gi en ide om indholdet
vh John H