Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal alt have varenumre?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja spørgsmålet står i overskriften...

eller kan man nøjes med et varenavn?

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:15

Det vil nok være det fornuftigste at give varerne et varenummer, som gør det nemmere at spore denne vare, hvis der opstår problemer senere..

Har du mange tusinder varer, er det svært at skille dem ad i et regnskab og dokumenterer, hvor du har købt disse og hvem du har solgt dem til..

Altså er det noget med varesporing og statistikker for dig..og Told/Skat

Geeked 

Tilmeldt 2. Nov 07
Skrevet kl. 15:39

Kan sagtens se fornuften i det, men spørgsmålet er om der SKAL være det??

Det er fordi jeg bruger varenumrene fra mine leverandører og foran sætte initialer for leverandørens navn, så jeg altid ved hvor det lige var den vare kom fra. Men ikke alle mine leverandører har varenumre og så var det mere om jeg behøvede at finde på nogen andre selv eller ej.

Fra Videbæk
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:07

Hej.. nu ved jeg ikke hvad du handler med.. men hvis det er indpakket. vil der oftest være en stregkode på pakken et EAN nummer... køb en billig stregkode scanner og brug den som varenummer... det funker suverent...!

Tilmeldt 2. Nov 07
Skrevet kl. 21:10

Jeg handler med legetøj o. lign.

Det var faktisk en god ide, men hvad er en billig stregkode scanner - hvad ligger de i prismæssigt? Det ville jo være super nemt, så kan man bare scanne ind hver gang der kommer varer hjem osv.

Nå men stadig er det noget der SKAL være på ens varer, eller vil det være ok, hvis et par enkelte varer ikke har det?

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 21:14

Hej Githa.

Du skal ikke nødvendigvis bruge varenumre sålænge din varetekst er entydig.

En god scanner til at slutte til USB port på din computer ligger vel omkring 500 - 700.

/Henrik

Fra Videbæk
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:16

nu er det jo ikke et salgsforum det her.. men jeg har en scanner liggende jeg ikke bruger mere.. den kan vi nok halde om til en fornuftig pris PM mig hvis du er interesseret..

Jeg mener ikke at der SKAL være et varenummer på en vare.. hvis du køber en sammenplantning i en blomsterbutik har den jo hellerikke et varenummer.. den har måske et gruppenummer. som bare skriver "sammenplantning" på bonen..

Men jeg syntes da også helt klart at du skal give dine varer et varenummer... man kan jo evt. købe en label printer hvor du selv kan lave stregkoder.. og så bare lave din egen varenummer serie.. så har du også mulighed for at scanne dine vare til fakturaprogrammet.. det vil gøre det en del hurtigere..

//Brian

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 09:48

Det er nok en klog ting, at have numre på alt du sælger og du bestemmer selv fuldstændig hvad du bruger af numre fra andre eller bare dine egne..

Jeg bruger mine leverandørers varenummer, eks..

Leverandør varenummer er 1200

Leverandør giver jeg så et gruppe nummer 1

Dit varenummer i systemet til dig selv og dine kunder hedder så

1,1200 altså adskilt af et komma og du kan altid se hvem der har leveret varen via gruppenumret..

Du kan eksempelvis også gøre således..

Næste leverandør giver jeg et gruppe nummer 2

2,bluse,blå

2,bukser,blå

det er en nem måde at gruppere dine leverandører og indtaste til varelager efter en leverandørs faktura..

Geeked

Tilmeldt 2. Nov 07
Skrevet kl. 10:50

Kan se jeg har stillet spørgsmålet lidt forkert, eller bare for kort Big Smile

Jeg har varenumre på stort set alle mine varer, der er bare enkelte ting jeg ikke har det på, da leverandøren f.eks. ikke har noget.

Andre bruger jeg leverandørens varenummer med initialer foran (gerne to, så jeg let kan se hvilken leverandør det kommer fra).

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 11:05

Prøv at bede leverandøren om at påføre varenummer på fakturaen..

Visse regnskabsprogrammer kan man undlade at sende med for at få mere plads i længderetningen på fakturaen..

Spørg ham/hende!!

Geeked

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)