Trækker lige denne tilbage før jeg ved mere... (07.00 i morgen onsdag) var vist lidt pist-off |
SPAM FRA SPAMFIGHTER!
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
Peter Tidemand
Enlig-far.dk Det største fællesskab for danske fædre
|
Peter Tidemand
Det har jeg desværre også fået engang for et par måneder siden. Fra en person som på en eller anden måde havde min e-mail adresse. Kendte faktisk ikke personen. Den så sådan ud: "Du bruger sikkert lige som mig et effektivt spamfilter.
Jeg har sat dig på min liste over godkendte modtagere og det betyder at de e-mails du sender til mig, altid kommer frem til mig. Jeg vil meget gerne have at du også sætter min adresse: xxx på din "Godkendt" liste, så jeg er sikker på at de e-mails jeg sender til dig, også kommer sikkert frem. Hvis du mod forventning ikke har et godt spamfilter, så kan jeg anbefale dig at prøve SPAMfighter. Det er et gratis dansk program til Outlook og Outlook Express, som er let at bruge og som jeg selv har meget glæde af. Du kan læse mere om SPAMfighter her: http://www.spamfighter.dk/wl/ Jeg håber du vil sætte mig på listen, så vi i fremtiden kan kommunikere sikkert. Med venlig hilsen xxx" Jeg ved ikke lige om det var sådan en du også har fået? Og jeg ved heller ikke om det kan betegnes som spam når det kommer fra en anden end Spamfighter? Hmm, eller, det kommer jo egentlig fra deres program, men sendt igennem en andens computer. Er det så spam? og er det lovligt? |
Med venlig hilsen
Martin Poulsen, Driversnote
|
Peter Tidemand
Der har været en smule om det på CW for noget tid siden: http://www.computerworld.dk/art/29677?a=search&i=0 http://www.computerworld.dk/art/30023?a=search&i=0 |
tja det var nok lidt voldsomt men er sq trist over at se det ske... netop fra dem. Igen hvad er spam og hvad er ikke spam. Overvejer om jeg skal gøre det samme for at øge min trafik mm[:0] men igen så er jeg jo ikke en dyt bedre.
Spam er sq et stort og svært emne, ikke sandt? |
Peter Tidemand
hvor er det dog bare ærgeligt folk ikke kan styre dem selv.... sådan et spørgsmål er bare et ærgeligt et at have liggende på Amino, især fordi du nu også har sletttet selve indlægget.
Nu kan alle nye brugere læse titlen som oven i købet står med capslock og tænke sig til deres egen historie.
Og hvordan kan man beskylde nogen for spam når du ikke ved om det er spam |
Nej, SPAMfighter sender ikke spam. Når du installerer SPAMfighter, kan du vælge at whiteliste dine kontakter. Det betyder at emails fra dine kontakter altid kommer igennem filtret, selvom de f.eks. forwarder en spam mail, de gerne vil have du skal se. Du får også 3 dage efter installation muligheden for at bede dine venner om at whiteliste dig i deres spam filter. Det foregår på den måde at SPAMfighter spørger om du vil whiteliste dine venner. Det kan du svare ja, nej eller vent til senere på. Svarer du ja, så har vi lavet et forslag til en mail og det er den du refererer til. Den kan personen frit ændre til hvad som helst. Den kan slettes 100% og skrives helt om, eller man kan bruge den som den er. Mit indtryk er at flest bruger den som den er. Mailen skal skrives under, ellers kan man ikke komme videre til næste skærmbillede. Det sikrer at brugeren er vågen og ved hvad han laver. På sidste skærmbillede viser vi de mails der står i dit adresse kartotek og som du kan sende til. Du kan med et klik fjerne alle flueben eller nogle af dem og du kan tilføje ekstra adresser, hvis det er nødvendigt. Når det er gjort skal der trykkes på "Send" og først da bliver mailen sendt og det sker 100% fra brugerens maskine. Så nej, SPAMfighter spammer ikke. Din ven har været igennem den proces og ved derfor præcis at han selv har sendt den ud. Når det så er sagt, har vi fået en del klager siden vi startede i maj måned. Derfor har vi løbende arbejdet på at sikre løsningen, så folk ikke kommer til at sende ud ved en fejltagelse. Det betyder at vi praktisk talt ikke hører nogle sure miner mere og slutresultatet er at brugernes mails nu er mere sikre og at vi får flere brugere og det syntes vi er et godt resultat. Dbh Martin |
Hej Martin
Mange tak for din grundige forklaring.
Hvis det er tilfældet så her en undskyldning for mit lille udbrud og beskyldning om spam.
Det virkede sq lidt underligt, men ok jeg tager den i mig igen.
Må vel hellere tænke 3 gange inden jeg næste gang hopper i det røde felt.
P.S. Til de der undre sig hvad jeg skrev inden jeg slettede det igen (et godt råd fra en Almino) så ytrede jeg min utilfredshed over at jeg modtag en mail fra en bekendt der indeholdt en "reklame" fra spamfighter.
Men lad nu den skid ligge, for emnet er lukket efter denne pæne forklaring fra Martin |
Peter Tidemand
Dbh Martin |
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)