Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kradser du pengene ind??

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, vi alle har været der: Kunden betaler bare IKKE. Påmindelser - rykker - intet sker. Denne gang synes jeg, det er ekstra træls, fordi kunden er REVISOR

Derfor tænkte jeg, at vi kunne udveksle vores bedste trick til, hvordan man får sine penge hjem. 

Ikke bare når skaden ER sket, og man står med den ubetalte regning - men også gerne idéer til procedurer, der sikrer en større chance for at få sine penge. 

Mine trick er: 

Del opgaven op i mindre bidder, hvis du har en ny kunde - så er skaden ikke så stor, hvis kunden ikke betaler

Husk ved større opgaver på timehyre at holde kunden løbende orienteret om tidsforbrug - det er bedre end at sende en chokregning

Send regning hurtigt efter levering

OG så den her, som en Amino en gang foreslog: Særligt stædige kunder får en faktura, som printes på papir og sendes til adressen ... i værste fald til naboadressen.

Men hvad siger du? :) 

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise Lamberth - Tekstfokus:
det er ekstra træls, fordi kunden er REVISOR. 

Skulle de være noget særligt ?

Dårlige betalere findes i alle social/branchegrupper m.m.

Men a. conto betaling er altid godt, dermed opnår man også juridiske delaccepter.

Hilsen fra en der nu har sluppet for dårlige betalere igennem det sidste 1 ½ år, efter nye procesdurer i Råd og Mal.

 

 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg fakturere mange faste kunder, sker det kun én gang om måneden - den sidste hverdag.

Ad hoc-kunder faktureres så snart opgaven er udført. 

Alle kunder faktureres pr. mail, og her er mit økonomisystem opsat til automatisk at fremsende et betalingspåmindelse (uden rykkergebyr) nogle dage efter betlingsfrist, og her betaler 99 % af alle kunder.

Enkelte når at få en rykker eller to, men så falder betalingen også. 

Jeg har, heldigvis, ikke haft mange kunder, der ikke har betalt. Når det er sket, har jeg benyttet TCMS med stor succés. Jeg har rykket dem et par gange, hvis jeg syntes der var gået lang tid, men de har været gode til at drive mine penge ind indtil videre, og når de ikke koster mig noget, har jeg været meget tilfreds.

Venligst

Brian Phillip

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Brian Ph.:
Når det er sket, har jeg benyttet TCMS med stor succés

Jeg må så sige, at da jeg brugte TCMS lykkedes det dem nu aldrig at skrabe en eneste krone ind for mig - og så kan de være nok så billige :-)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Oxkjær:
Jeg må så sige, at da jeg brugte TCMS lykkedes det dem nu aldrig at skrabe en eneste krone ind for mig - og så kan de være nok så billige :-)

Erfaringer andre også har gjort sig !

 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 123
Fra  DevsSolution - Hjemmeside-designer Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hos os gør vi ligesom de fleste. Hvis faste kunder ikke betaler får de rykker de fleste betaler efter 1-2 rykker men vi ligger også lige nu i strid med en Advokat som heller ikke har betalt hvor vi simpelthen har videregivet den til TCMS. (vi har dog lige fået at vide de er erklæret konkurs, og vi nok ikke ser vores penge.)

Ellers når vi har nye opgaver fra kunder så Beder vi om et aconto beløb før opstart simpelthen fordi jeg har været uheldige ikke at få noget eller ligge i strid med kunder efter en udført opgave.

Men ellers har vi ikke nogen anden procedure, man vil jo helst have sine kunder betaler når man yder en service for dem.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjemmeside designer - DevsSolution:
men vi ligger også lige nu i strid med en Advokat som heller ikke har betalt

ja lige præcis advokater er ikke bedre betalere end andre grupper, selv landsdommere kan have svært ved at komme til lommerne.

Bedste våben er forebyggelse, altså løbende a. conto betalinger, efter forskellige delaftaler og afslutning af de forskellige arbejdsfaser.

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Banker, det offentlige osv. Listen over betalere, som er lidt længe om at tage pengepungen frem er lang. Jeg har stor succes med, inden første rykker, at ringe til kunden og spørge, om han har modtaget fakturaen. Jeg skriver INGEN betalingsbetingelser på mine fakturaer, kun at de skal betales umiddelbart. Jeg har dags dato ingen (7-9-13) udeståender med dårlige betalere.

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi har desværre en del kunder, der har lidt svært ved at betale. Men ser en voldsom forbedring efter at vi har lavet et par nye tiltag.

Vi sender 1 rykker og derefter 2. rykker med fogedretsvarsel. Betaler de stadig ikke sender jeg dem i fogedretten. Det er heldigvis meget sjældent, at vi når helt derud,

En overgang virkede det ikke, indtil jeg begyndte at overveje at når nu vi sender alt pr. mail, kunne det jo være at folk ikke lige åbnede mailen og derved blev gjort opmærksom på, at 2. rykkeren også indeholdt fogedretsvarsel. Jeg er nu begyndt at skrive det i emnefeltet, når vi sender 2. rykkeren og det har hjulpet gevaldigt.

Vi sender jo til privatkunder der måske ikke lige gennemlæser alle mails hver dag. Vores klare erfaring er i hvert fald, at de par gange vi har sendt med post, fordi vedkommende ikke har haft en mail adresse, der er der SLET ikke kommet nogle penge.

Natasha

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Natasha:
En overgang virkede det ikke, indtil jeg begyndte at overveje at når nu vi sender alt pr. mail, kunne det jo være at folk ikke lige åbnede mailen og derved blev gjort opmærksom på, at 2. rykkeren også indeholdt fogedretsvarsel.

Jeg ved ikke hvilket regnskabsprogram I benytter, men visse systemer registrerer når kunden åbner mailen, så I kan se om de har set fakturaen/rykkeren.

Venligst

Brian Phillip

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)