Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gør Regeringen nok for iværksættere? Kom med dit bud!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer Skype-Wink

Jeg går i 10. klasse på Nordborgslots efterskole, og er i gang med at skrive eksamensopgave om iværksætteri.

Mit spørgsmål er, syntes DU, at regeringen gør nok for iværksættere?

Personlig mener jeg ikke at de gør. Danmark placerer sig på en 6. plads som det bedste iværksætterland. Hvilket jo er meget godt, men det burde kunne gøres bedre. Senest da skatteministeren var ude og sige at der skal til at blive ”gravet” efter de enkelmandsvirksomheder, som ikke betaler nok i skat. Hvorfor ikke hjælpe dem på vejen? Istedet for at gå efter struben?

Mvh Mikkel Jespersen

God jul!

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 7 person

Jeg er selv nystartet iværksætter. og havde jeg for 1 år siden kendt til statens bureaukratiske krav - store som små - mærkelige som ulogiske - så var jeg aldrig startet.
Nu er jeg i det - men har det svært med al den indberetning.....
Det eneste staten endnu ikke ved - bæsten som det eneste - er hvilken farve underbukser jeg har på og hvilken skostørrelse jeg bruger 😀

Nu ved jeg hvordan borgerne i DDR havde det...........!!!!!!

Fra Herning
Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for indlægget John, det er bestemt brugbart ;)

Hvis andre har lyst må de meget gerne byde ind med deres mening

Mvh Mikkel Jespersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
John:

Jeg er selv nystartet iværksætter. og havde jeg for 1 år siden kendt til statens bureaukratiske krav - store som små - mærkelige som ulogiske - så var jeg aldrig startet.

Nu er jeg i det - men har det svært med al den indberetning.....

Det eneste staten endnu ikke ved - bæsten som det eneste - er hvilken farve underbukser jeg har på og hvilken skostørrelse jeg bruger 😀



Nu ved jeg hvordan borgerne i DDR havde det...........!!!!!!



John skal vi lige være enige om én ting: Du ved ikke hvordan borgerne i DDR havde det og din sammenligning er decideret latterlig. Eller er det muligt at argumentere for din påstand og eventuelt uddybe, hvad det er for nogle indberetninger du finder svære?
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

Jeg synes faktisk at regeringen gør mange ting godt for dansk iværksætteri.

Det er nemt at stifte et selskab - nu også uden at skulle binde kapital, uanset om du mener det er meget eller lidt kapital. Du kan fange SKATTwitter og vi har et sikkerhedsnetværk, der betyder, at det aldrig går rigigt galt, hvis du tager chancen og starter op.

De gode rammer trækker op - men SKATs ageren på andre felter trækker til gengæld ned.

Når fx den nye skatteminister går ud først og sætter enkeltmandsvirksomheder op som samfundets fjende #1, der skal rammes af "den store hammer" og derefter gør det sværere at klage til SKAT (link) er det svært at have tiltro og sympati til det system, der holder alle kørende.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikkel

Nu har jeg gået og gumlet lidt på dit indlæg.

Selv har jeg været selvstændig i mere end 11 år. Jeg kan egentlig ikke sige, at regeringen som sådan har gjort noget for mig som iværksætter. Men det havde jeg egentlig heller ikke ventet, at de havde gjort...

På den anden side føler jeg heller ikke, at regeringen, staten, kommunen har lagt mig hindringer i vejen, så jeg føler ikke selv, at vi har noget at klage over. At blive selvstændig skal komme fra et drive i den enkelte person og jeg tror ikke, at f.eks. økonomisk støtte ( ville gøre noget godt for særligt mange iværksættere.

Bankerne har måske ikke været villige nok til at låne en iværksætter penge til at komme i gang med en indlysende god ide. Men kan man entydigt sige, at det er statens skyld?

Men du har da ret i, at det ikke virker sympatisk, hvis man vil ud og drive klapjagt på de selvstændige. Gulerod er næsten altid den bedste metode.

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 123
Fra  DataWise Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Danmark er et godt land at være iværksætter i, ingen tvivl om det. Selvom nogen ting er besværelige at indberette tror jeg ikke det er nemmere nogen andre steder i verden. Man kan gøre det hele online hjemme fra sin sofa hvis man vil det. 

Nogen gange syntes jeg næsten der er for meget hjælp. Jeg sidder selv i et iværksætterkontor, hvor forskellige afdelinger betalt af staten og kommunen tilbyder en masse former for hjælp i form af hjælp med rekrutering, HR arbejde og meget mere. Nogen gange er det sq næsten for meget af det  gode :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John:

Jeg er selv nystartet iværksætter. og havde jeg for 1 år siden kendt til statens bureaukratiske krav - store som små - mærkelige som ulogiske - så var jeg aldrig startet.
Nu er jeg i det - men har det svært med al den indberetning.....
Det eneste staten endnu ikke ved - bæsten som det eneste - er hvilken farve underbukser jeg har på og hvilken skostørrelse jeg bruger 😀

Nu ved jeg hvordan borgerne i DDR havde det...........!!!!!!

Er det indberetning over moms, regnskab mm, som du piver over? For det er da ret basale og simple ting...

At sammenligne det med DDR, det er direkte latterligt og usympatisk. Du burde måske læse lidt op omkring DDR, og hvordan forholdene var i Østtyskland. Ja evt bare besøge det tidligere DDR idag, hvor du stadigvæk kan se og opleve fortidens rædsler!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cap'n Halfdan Timm:
...... og vi har et sikkerhedsnetværk, der betyder, at det aldrig går rigigt galt, hvis du tager chancen og starter op.

Denne kommentar og den bizzare undersøgelse som rangerer Danmark som et af de bedste iværksætterlande er helt grotesk håbløse. En interenational undersøgelse af hvor godt det er at være iværksætter i et givent land, som rangerer ting som skattevæsenets effektivitet i skatteopkrævning, den administrative byrde med at registrere et firma som afgørende, men end ikke medregner virksomhedernes indtjeningsevne, at over 50% af danske virksomheder i de år der er undersøgt5 kørte med underskud, at 94% af virksomhederne aldrig opnår 5 ansatte, at over 50% er forsvundet igen indenfor 5 år.....

Den danske regering og størstedelen af folketinget er flintrende ligeglade med iværksættere og iværksætteri - det skattebetaling man kan få fra disse virksomheder der driver interessen.

På iværksætterfronten er der kæmpe forskel på betingelserne efter om din virksomhed producerer i Danmark og sælger i udlandet, producerer i udlandet og sælger i Danmark eller fokuserer på at levere til den offentlige sektor (her også eksempelvis revisorer som er påtvungne omkostninger)

Regeringen har øget generationsskifteskatten med 100% (25% til 50%) selvom de ville have tredoblet den, skattereglerne bliver mere og mere tåbelige, regeringen har fleredoblet dummebøder fra offentlige myndigheder, "grønne" afgifter, og gør helt generelt hvad den kan for at Danmark skal vedblive at have EU's højeste omkostningsniveau på hjemmemarkedserhverv såsom transport, byggeri mv. 

Myten om et sikkerhedsnet er desværre en myte for selvstændige - du mister dagpengeretten hvis du er selvstændig og ikke tjener nok, du har ingen dagpengeret før alt er afhændet så hvis dit firma går ned, så er det først måske 12 måneder senere at du er dagpengeberettiget, og hvis eksempelvis din ægtefælle hjælper to timer om måneden er det også et fortolkningsspørgsmål om de er berettigede...

Hvis du sælger din egen tid i Danmark er priserne høje, og mange ting tilforladelige, men der er en grund til at Danmark har tabt over 50% af vores arbejdsstyrke i industrien siden 1973, og i OECD har haft den næstdårligste udvikling i industribeskæftigelsen.

Den personlige risiko ved at investere i Danmark er kollosal, grundet vore marginalskattesatser. I al enkelhed betyder marginalskatterne at stabil indtægt beskattes meget lavere end varierende indtægt - 0kr + 0kr + 1mio kr giver en beskatning på ca 60% medens 333000 x 3 giver en beskatning på ca det halve. Store investereinger du taber kan du aldrig tjene ind igen, medens det er ok hvis du kan investere i ubeskattede midler. 

Danmark favoriserer i udtalt grad etablerede virksomheder 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ud over en drønusympatisk sammenligning med folk der ved gud led i DDR - og den - lugter lidt af  "liberal alliance reklame" som vi har set så tit -  og som jeg synes kammer en god del over er der, ikke meget nyt fra haderne af dansk erhvervspolitik

Det lyder brutalt at sige det, men jeg tror faktisk det er lidt brændt barn der rammer de som ser alt som håbløst - når det bliver så groteskt - alt er galt. Der er bestemt ting der kan forbedres - ex nemID adgangene - og så er moms besværligt, men det er generelt ikke danske regler men EU reglerne som er de vanskelige som så også danmark må med i - fornuftige men besværlige

Endeligt tror jeg mange ville ønske finansiering var enklere, men her er vi nok mere ude i at det er bankerne som er forsigtige og den lave rente som gør nye konti uinteressante, end noget jeg tror regeringen som sådan skal gi tilskud til

Marginalskatten er nok ikke noget der rammer iværksættere vil jeg også tilføje OG:

Fra at været omkring 70% (over faktisk specielt sammen med tidl formueskat) er den nu, 65,4%

Antal personer i topskat var 1 mio i 2008 mod ½ mio næste pr - og top/marginalskat for kapitalindkomst er nu ca 42,5% om jeg husker ret - så JA den er høj - nok for høj stadigt - men den er sænket meget mere end nogen anden skat OG loftet skal forsat gå op frem mod 2022 OG flere partier vil sænke yderligere (mens andre vil sænke i bunden (inkl mig) for at gøre arbejdskraft stiger mindre i pris - og skabe bedre sammenhængskraft)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)