Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmabil hjælp!??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Jeg mangler svar med hensyn til Firmabil!
Jeg står i den situation at jeg ikke har noget kørekort (18 år gammel så har ikke råd) men min kommende virksomhed skulle kunne bringe ydelsen ud til kunden og tage den med hjem igen dette kræver en Firmabil, jeg kan låne sådan en af en jeg kender men er det lovligt at låne en bil og få en anden til at køre for en? Og hvordan skal jeg i så fald gribe det an? På forhånd tak!

Mvh Kristoffer!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:36

ja lovligt er det vel - problemet er bare om du kan få virksomheden til at betale det og her bliver det meget mere kompliceret, da du ikke bare kan betale f.eks. benzin på en anden mands bil og få det korrekt med skat efter min mening. Du kunne betale leje, men så skal modtager af lejen beskattes af beløbet og det vil nok også ses som rod. Omvendt er det vel ikke sandsynligt at en ven bare vil lade dig låne en bil uden betaling - men som sagt - bare fylde benzin på og trække fra, vil give rod - det skal beskattes af modtager - som så kan trække det faktiske forbrug for, og rodet er at vise at du har brugt præcis den mængde benzin (og slid kan heller ikke lige opgøres)

Dertil kan der være forsikringsproblem hvis en anden lejer dig bilen

Hvis du skal betale chaufføren noget, så skal du også angive det til skat som løn til ham - 

Rent vennetjeneste - låne dig en bil og en der vil køre den gratis - er ikke som sådan forbudt - men det kan godt være skat synes det er mærkeligt at de ikke får løn når de arbejder faktisk

Jeg ville nok få OK fra en revisor inden jeg rodede mig ud i det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 23:42

Okay det lyder som meget rod ;) men tak alligevel! Prøver at forhøre mig med vennetjenester lige til jeg har skrabet de nødvendige penge sammen :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)