Hej, Jeg er ved at hjælpe en bekendt, med at skabe vækst for et pizzaria på østerbro. Han har været i branchen meget længe og har i gennem tiden, fået skabt en skare af formidable madvarer. Når man ser hans pizzariaer og sandwiches ses top-klasse råvarer hele vejen igennem. Når der så bides i, tænker man om man spiser Danmarks bedste pizza/sandwich :) Altså er kvaliteten i topklass! Prisen ligger også ret godt i forhold til konkurrenter i nærheden. Kundeservicen er i top.. kunderne kommer og går med et smil. Der afspejler også på mange anmeldelser samt deres facebook side: https://www.facebook.com/pages/Il-Gusto-Giusto/202733316416717 Her er udfordringen.. Hvordan kan han skabe mere vækst? Beliggenheden er ret god. Placeret på Nordre Frihavnsgade på østerbro. Han har gode stamkunder i nærheden af Østerbro, så indtægten er primært "folk der bare kommer forbi" samt folk der bor i nærheden. Hvad kan der gøres for at skabe mere vækst? Jeg tænker på hvad man gør, såfremt man vil lave aftaler med virksomheder? En ide jeg selv havde, var at crawle en masse virksomheder i nærheden, sende dem en e-mail hvor pizzariaet tilbyder rabat i december måned, hvis der postes på deres Intranet mv. Så kunne der skabes mere synlighed i virksomhederne. Dog ved jeg ikke om det er den bedste strategi. Hvilken approach kunne man gøre, hvis man ville have decideres virksomheds-aftaler?.. Altså hvor man kan tilbyde at sende sandwiches/pizzaer til virksomheden mv. Er der andre ideer I kan komme på, for at skabe mere vækst i virksomheden.? Vi er også åben for at betale for hjælpen (altså at ligge en decideret strategi-plan). Der sender I bare en direkte besked men en kort intro/tlf.nr Pizzariaet hedder i øvrigt Il Gusto Giusto og ligger på Nordre Frihavnsgade, 2100 Østerbro. I er alle velkommen herind til en lækker bid mad! På forhånd mange tak for jeres input!.. ((ps. Alt kan bruges. )) |
Tilmelde sig Just-eat og/eller Hungry.dk (Hvis ikke det allerede er tilfældet)
Og tilbyde at bringe ud (hvis dette heller ikke gøres på nuværende tidspunkt)
Evt. give lidt rabatter til folk her i december måned, så i får nogle flere folk til at prøve jeres mad, som normalt ikke spiser hos jer.
^lidt mere til privatekunder
Hvis i vil nå ud til erhvervskunder, skal i bare spille på at i er tæt på, og at hvis det er en virksomhedsudgift, kan de trække det fra i skat. Og at de ikke nødvendigvis behøver at spise der hver dag, men til arrangementer. Og hvis du vælger at ville købe mad fra jer nogle gange, kan i lave en lille rabatordning :)
Lige nogle af de tanker jeg havde i hovedet lige nu :) håber i kan bruge noget af det, eller bygge videre på det.
Vh. Resad :)