sælger en mobil til en dansker med dansk adresse og sender den dertil.
1 måned senere får jeg kvitteringen tilsendt pr. brev med et lille firkantet stempel på hvor der står noget med told og så med en lille seddel ved hvor der står han skal have momsen refunderet fordi han har permanent adresse i Afrika... det var en helt anden person som står på kvitteringen.
momsen er på 120 kr.
jeg svarer ikke noget problem det koster bare lige 250 kr. hvis jeg skal gøre det. af den simple årsag at jeg aldrig har prøvet det før og nu skal til at bruge tid på det her, hvad angår tjekke op på om det er reelt nok, hvordan det skal bogføres osv... og jeg på ingen måde er blevet kontaktet inden handelen om det er noget jeg kan eller vil....
kunden siger så at jeg SKAL gøre det og det SKAL være gratis...
mit spørgsmål er :
er det noget jeg SKAL gøre?
er det ikke noget han kan få refunderet ved staten?
han skal ha dokumenter - på din regning, at han har ført den direkte ud af landet og for 120 kr - herregud. Du har ingen som helst pligt til at hjælpe - det er noget han finder på.
De som gør det annoncerer generelt med den service og som sagt er der en række dokumentationskrav til udførelsen af landet og så KAN du refundere hans moms og skal så trække den fra i dit bogholderi. Ikke noget man normalt drømmer om for EN kunder og 120 kr - men noget som f.eks. Klarlund og den type yder for at sælge ure til 80.000 stykket
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER