Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

straffer google mange domæner på samme hotel ?

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vist ikke helt så enkelt med Surftown. Det ser ud til at man kun får 1 enkelt dedikeret IP-adresse. Selv om det umiddelbart ikke er til at se nogen steder på deres hjemmeside. Har lige forsøgt at oprette dedikeret IP til 2 af mine domæner, og da jeg skulle til at vælge det for det næste domæne skulle jeg lige acceptere en ekstra regning på kr. 580,36 inden jeg fik lov til det Indifferent 

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 16:47

Til kjaerbo

Så du er allerede surftown kunde?

Tilmeldt 7. Jan 06
Skrevet kl. 17:05

skovkjer:
Så du er allerede surftown kunde?

Jeg har både privat og erhvervs web-hotel hos Surftown. Og den løsning jeg fik kastet op i luften tidligere i tråden holder altså ikke. Beklager at jeg ikke tjekkede det før. Det er kun et enkelt domæne der kan have en dedikeret IP-adresse. Skal du have flere, så skal der betales ekstra.

Går ud fra du søger erfaringer?

Der skal ikke meget trafik eller forbrug af ressourcer til, før de lukker og slukker for dit site, med en besked om at du er uønsket :-) Supporten svarer som regel indenfor nogle timer. Men bliver det en lille smule teknisk, så får du en besked om at det er sendt videre til en særlig slags support. Og her kan der gå dage før du får noget svar. Ellers er det OK i forhold til prisen og udmærket til personlige sider, og jeg ville også sige ok til visitkort sider hos mindre virksomheder. Men ikke et sted du bør placere en krævende portal.

Tilmeldt 23. Feb 07
Skrevet kl. 17:37

Nu er der kommet 33 indlæg i denne tråd siden jeg stille spørgsmålet i går.

Og det er jo dejligt at så mange vil svarer og give deres indsigt fra sig.

Og til gengæld er jeg kun en lille smule mere forvirret en da jeg spurgte.

Tilmeldt 7. Jan 06
Skrevet kl. 17:57

skovkjer:

Det var da kedeligt at høre. Hvad er det helt konkret du stadigvæk er så forvirret omkring?

Tilmeldt 23. Feb 07
Skrevet kl. 18:08

Hvis jeg vælger en løsning lig den surftown tilbyder.

Er der så en reel ulempe.?

Hvis ja kan det undgå?

hvis Ja hvordan?

Findes der en bedere og måske helt anden måde at gøre det på?

Tilmeldt 23. Feb 07
Skrevet kl. 18:11
 hej kjaerbo

var sikker på at jeg havde fået sat din spørgsmål ind først, så for sammenhængens skyld kommer det lige her igen.

skovkjer:

Det var da kedeligt at høre. Hvad er det helt konkret du stadigvæk er så forvirret omkring?

Hvis ja kan det undgå?

hvis Ja hvordan?

Findes der en bedere og måske helt anden måde at gøre det på

Tilmeldt 7. Jan 06
Skrevet kl. 18:32

Jeg kan prøve at give dig et svar, ud fra hvordan jeg kan læse alle disse indlæg i tråden. Så det er med forbehold for evt. misforståelser fra min side.

skovkjer:

Tænker du på et web-hotel med mulighed for 10 domæner, og hvor du har samme IP-adresse til alle domænerne?

Hvis ja:

skovkjer:

Det kommer an på hvad du har tænkt dig at gøre. Hvis du har i sinde at vise samme indhold på flere af domænerne, så er det en ulempe. Og link imellem domænerne vil ikke tælle særlig meget hos google.
skovkjer:
Hvis ja kan det undgå?

Lad være med at have samme indhold på flere domæner. Og få dedikeret IP til hvert af domænerne (meget dyrt)
skovkjer:
Findes der en bedere og måske helt anden måde at gøre det på?

Det meste optimale var vel at du havde en dedikeret IP til hvert domæne, og med forskellige C-klasser. Det kunne få betydning for dine links mellem de forskellige domæner. Om det så er værd prisen, må vel være op til dig at vurdere.

Kan du skimte lyset, eller er du stadigvæk mere forvirret end da du stillede spørgsmålet?

Nu begynder jeg at blive forvirret Big Smile

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 20:55

Ang. interlinked sites eller link shemes, så falder største delen af dem for denne Google "regel":
http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=66356

Det smartest er helt klart som Kjaerebo skriver, at få delt interlinked websites ud på så mange forskellige IP nummer og helst med forskellige C-klasser.

Og det med Kina og mangel på IP nummer er jo logisk nok. Vi vil også helst have vores eget telefonnummer, uden intern omstilling.

Tilmeldt 23. Feb 07
Skrevet kl. 10:33

Jeg har nu tråd igennem igen og igen, og det jeg får ud af alle jeres indlæg er, måske blive jeg straffet af google, måske ikke – er det rigtig forstået?

Jeg forstår så vladermir706 sidste post med link til google sådan, hvis man bliver uretfærdig straffet, så kan man henvende sig med en klage og begrundelse for sidernes indbyrdes relevans.

Nogen erfaring med google overhovedet gider kikke på en sådan henvendelse?

Det sidste jeg får ud af det er at hvis jeg skal gøre noget anderledes, så er det at lægge hver side på forskellige hoteller. – er det rigtig forstået.

Og jeg kan så regne ud af mange hoteludbydere bare er mellemhandlere for andre, så jeg kan faktisk risikere at købe min plads gennem 3 forskellige, men de ender alligevel på samme server og så er jeg lige vidt.

Har jeg rigtig fat på det nu ???

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)