Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bank?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

Jeg vil også mene at Du med fordel kunne overveje et mindre
pengeinstitut. Jeg har hele mit liv være kunde hos
Den jyske Sparekasse. Jeg har aldrig overvejet at skifte for de
yder en god service, og er altid venlige og fleksible. De
var også det oplagte valg for mig da jeg etablerede min
virksomhed.

Eftersom det er et mindre pengeinstitut har de jo ikke
filialer overalt, og det er heller ikke nødvendigt. Jeg har
boet i over 10 år i en by, hvor der var over 100 km til den
nærmeste filial, og med telefonen og netbank er det slet
ikke noget problem! (Deres netbank virker iøvrigt
upåklageligt!)

Med det ry Danske Bank efterhånden har fået, så tror jeg
kun Du kan ende op med et bedre alternativ, uanset hvem Du
vælger

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 08:36

Hej Martin

Det er og bliver en smagssag. Bruger selv både Danske Bank, Nordea og Jyske Bank og min erfaring er,  at det kommer helt an på om din kemi passer sammen med din bankrådgiver og om denne forstår din forretning!

Hvad angår netbank, er jyske bank 10 år efter de 2 andre nævnte og som de selv siger, "der bliver prioteret andre områder i Silkeborg" Den kommentar lader vi stå et øjeblik!..

Samtidig skal du være opmærksom på, at det pt. kun er Danske Bank, BG og Nordea, som tilbyder netbetalinger via PBS
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:29

Jeg vil godt anbefale skandiabanken...

Jeg har brugt dem igennem nogle år nu og har aldrig problemer!
Jeg har ingen aftale om kredit, men sker det at den går i minus er der ingen problemer i det.

Det eneste gebyr jeg betaler er 150 kroner om året til visakortet...

Og velkommen til Rick!

/Brian
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:46
Dato: 2/7/2006 7:27:14 PM Forfatter: Matt K. Baldersø

Hey Martin

Velkommen hjem fra Cuba... Var det godt?

Ja det var dejligt, omend der er blevet dyrt.

Jeg er helt enig i folks betragtninger om at rådgiveren skal være i orden. Det var han bestemt i Danske Bank, men deres system er for usmidigt. Det er som standard sat til at afvise enhver betaling der ikke er dækning for, uden at skele til beløbet eller om der er penge et andet sted. Før jeg tog på ferie, satte jeg systemet til at sende en check til told og skat. Jeg overførte samtidig nogle penge til kontoen fra min anden DB konto. Men åbenbart har de kigget på checken først og afvist den, istedet for at ekspedere min overførsel af penge. Dertil havde min kone meldt min datter til dans og de 700 kr. det kostede, var der ikke dækning for og den blev afvist.
Så jeg kom hjem til en regning fra Told og Skat og et overfyldt dansehold, da de ikke havde fået deres penge.
Det er ikke første gang det er sket og hver gang koster det mig penge.
Så nu er jeg pissed..

Dbh Martin

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 13:47

Jyske bruger et koncept, der hedder totalkonto, hvor systemet kigger om der er dækning samlet set på de konti der er omfattet af dette.

Det er ihvertfald, den forklaring jeg har fået, og det lader til at virke. Ingen af vores betalinger er blevet stoppet, da der samlet set er plus.

Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:21

Jeg vil også godt lægge et ord ind for Jyske Banks Netbank. Specielt TotalKonto princippet, hvor man kun betaler renter for difference på sin konto. Kontoen indeholder Budget konto, Opsparing, Disponibel Saldo og Total Saldo i en konto. Hvis man f.eks. har en kassekredit, hvor der står -25.000 og en opsparing der står 25.000 på, så betaler man ikke nogen rente, hvor andre pengeinstitutter som regel har en højere udlånsrente end indlånrente, hvorfor man skulle betale differencen i overstående eksempel.

Derudover findes Jyske Netbank også i en erhvervsversion, der understøtter udenlandske pengeoverførelser og så meget andet.

Mojn
Tjarls
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:03

Hej Martin,

Der er mange gode bud - jeg synes dog, at du skal prøve Forstædernes Bank. Jeg har haft præcis det samme problem med Nordea og jeg kontaktede Forstædernes og fortalte ligeud, hvad jeg syntes om Nordea og hvad jeg forventer i forhold til service og rådgivning. Der er tale om et relativt nyt bekendtskab, men indtrykket er meget godt.

Der er ingen tvivl om at det er en bank, der vil frem. Godt repræsenteret i hovedstadsområdet og fin ny bygning på Kalvebod Brygge.

Kontakt deres erhvervsafdeling og hils fra mig.

God vind
Jacob Beckmann
Fra Odense SØ
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 21:27

Efter at have læst alle de spændende indlæg, så vil jeg lige nævne at jeg bruger Arbejdernes Landsbank, den er kanon fin, de ved hvad man taler om og er ikke fine på den som f.eks andre banker.

Selv om navnet er Arbejdernes Landsbank, så henvender de sig også til os selvstændige, de gør bare ikke reklame for det. Deres netbank virker perfekt, og servicen er i top når man ringer for at få hjælp til en enkelt fejl 40.

Men som andre skriver så er det personen man taler med der er den vigtige, jeg har fået indført at der ikke kommer rykkerbreve hvis privatkontoen er lidt i minus, hvis der står penge på firmakontoen. Gebyr det er noget man forhandler langt ned.

Jeg har en gang fået at vide at i banken er alle lige, jeg har konstateret der er nogle af os der er mere lige end andre.

Så står man overfor et bank skifte så prøv at kontakte AL.
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 03:34

Ovenfor nævnes Forstædernes Bank. Dem kan jeg ikke anbefale, idet jeg har en meget dårlig erfaring med dem.

For at gøre en lang historie kort: Jeg fik et byggelån hos FB til at modernisere en lejlighed på Vesterbro for. Da moderniseringen var slut, blev jeg desværre nødt til at sætte lejligheden til salg og flytte. Kort tid efter at lejligheden var sat til salg, indtraf terrorangrebet 11. september, og banken blev nervøs for deres byggelån. Med henvisning til den håndpantserklæring, som jeg havde underskrevet for at få lånet, solgte de lejligheden hen over hovedet på mig for 300.000 mindre, end den var sat til salg for. Salgsprisen svarede lige præcis til, at de fik deres lån indfriet og jeg fik nul kroner ud af handlen. I dag er lejligheden ca. en halv million mere værd end bankens salgspris.

fficeffice" /> 

mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Tilmeldt 7. Jun 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 06:45
Dato: 2/8/2006 11:46:17 AM Forfatter: Martin Thorborg
Dato: 2/7/2006 7:27:14 PM Forfatter: Matt K. Baldersø

Hey Martin

Velkommen hjem fra Cuba... Var det godt?

Ja det var dejligt, omend der er blevet dyrt. Jeg er helt enig i folks betragtninger om at rådgiveren skal være i orden. Det var han bestemt i Danske Bank, men deres system er for usmidigt. Det er som standard sat til at afvise enhver betaling der ikke er dækning for, uden at skele til beløbet eller om der er penge et andet sted. Før jeg tog på ferie, satte jeg systemet til at sende en check til told og skat. Jeg overførte samtidig nogle penge til kontoen fra min anden DB konto. Men åbenbart har de kigget på checken først og afvist den, istedet for at ekspedere min overførsel af penge. Dertil havde min kone meldt min datter til dans og de 700 kr. det kostede, var der ikke dækning for og den blev afvist. Så jeg kom hjem til en regning fra Told og Skat og et overfyldt dansehold, da de ikke havde fået deres penge. Det er ikke første gang det er sket og hver gang koster det mig penge. Så nu er jeg pissed.. Dbh Martin

Hej Martin

De fleste banker afviser betalinger der ikke er dækning for. Meget naturligt. Alle disse betalinger der ikke er dækning for kommer så ud på en overtræksliste i banken. Det er så her at en god rådgiver kommer ind i billedet. Det er så op til rådgiveren om disse betalinger skal gennemføres eller ej. Jeg har ikke selv haft problemet i min nuværende bank (Fionia Bank), men har haft det i andre banker.

Mikkel

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)