Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan løser vi den månedlige "kvitteringsjagt" på onlinekøb ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 4. Dec 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Vi oplever at bruge alt for lang tid hver måned på at genfinde kvitteringer på onlinekøb og vil gerne høre om jeres erfaringer og måske tips fra de af jer, der har løst det på en smart måde.

På trods af at vi er en virksomhed med under 10 ansatte, befinder vi os i det samme show hver måned:

Bogholderen kommer med en stribe kvitteringsløse indkøb fra nettet

- køb af billeder

- abonnementer fra Google, Adobe osv.

- cloudtjenester 

osv.

Fælles er at de ofte ikke giver en kvittering pr. mail men kræver at man hver eneste måned manuelt skal logge ind, rode rundt i deres system for at finde ens nye kvittering og selv printe den ud.

Jeg synes vi spilder alt for meget tid på det.

Er der ikke en lettere løsning på det - hvad gør I ?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:00

Kender det... Når jeg køber sådanne steder, tager jeg et screenshot et relevanet sted, hvor dato, varer og pris er nævnt. Herefter går jeg i Paint og sætter det ind og lagrer et fælles sted med et sigende filnavn indeholdende dato. Eksempel: "2014-12-04 usb-stik hos aaa.png". Hvis I kører fysiske bilag, kan I tilsvarende tage et print af den relevante skærm, typisk med ctrl+p. Var det noget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01

jeg tror ikke jeg var helt med på om det er alle 10 ansatte som bare kan købe og skabe kvitteringsløse hævninger, men i alle fald

Den der bestiller noget, har ansvar for en kvittering HVER gang og er det abonnement, for att sikre en let rutine hvor der fremkommer noget der kan bruges som kvittering til de månedlige hævninger - ex en aftale der viser det er 100 kr abonnement til cloud service hver måned, og så en række kopier af aftalen som bruges som kvittering hver gang banken viser 100 kr hævet til Cloud. Den der bestiller ansvarer for, at den service giver en aftale der kan bruges + at det i bankudtog klart fremgår, at det er den aftale det drejer sig om

ALT der købes har den der køber kvitteringsansvar for.

Jeg havde en gang ca 40 sælgere hos mig, og de købte, ikke på nettet men fysisk - tog, fly, mad, skriveting, DVD, ALT muligt, og glemte ofte kvittering, så bogholderen brugte dage på at hente dem ind.

Jeg tog kreditkortet fra dem alle til slut - og bad dem alle bestille et goldcard på firmaets regning - og vi talte med banken hvis der var bøvl - vi øgede lønnen med det som det kostede dem at ha goldcard inkl. skatten af det. Derefter købte de alt på deres private goldcard. Gold card hæver kun op til den 20. i en måned, så når bare de kom med kvitteringer for alt mellem den 20. og den 29 i en måned, så fik det altid deres penge retur med lønnen inden gold card hævede spor fra dem, og alt mellem den 20 og den dag de afleverede kvittering, fik de tilmed stående på egen konto, selv når lønnen var betalt.

Alle var med på den, og der manglede aldrig en kvittering, for nu var det folk selv der lagde ud, hvis ikke de kom med kvitteringen mellem den 20 og den 29  - det virkede

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)