Hej Aminoer! Vi oplever at bruge alt for lang tid hver måned på at genfinde kvitteringer på onlinekøb og vil gerne høre om jeres erfaringer og måske tips fra de af jer, der har løst det på en smart måde. På trods af at vi er en virksomhed med under 10 ansatte, befinder vi os i det samme show hver måned: Bogholderen kommer med en stribe kvitteringsløse indkøb fra nettet. - køb af billeder - abonnementer fra Google, Adobe osv. - cloudtjenester osv. Fælles er at de ofte ikke giver en kvittering pr. mail men kræver at man hver eneste måned manuelt skal logge ind, rode rundt i deres system for at finde ens nye kvittering og selv printe den ud. Jeg synes vi spilder alt for meget tid på det. Er der ikke en lettere løsning på det - hvad gør I ? |
Kender det... Når jeg køber sådanne steder, tager jeg et screenshot et relevanet sted, hvor dato, varer og pris er nævnt. Herefter går jeg i Paint og sætter det ind og lagrer et fælles sted med et sigende filnavn indeholdende dato. Eksempel: "2014-12-04 usb-stik hos aaa.png". Hvis I kører fysiske bilag, kan I tilsvarende tage et print af den relevante skærm, typisk med ctrl+p. Var det noget?