Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skattefradrag Vægtafgift

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Dec 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, er der nogen som ved om man har en virksomhed og betaler vægtafgift for en ansats køretøj - om man får fuldt skattefradrag for denne omkostning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:44

Hvad er begrundelsen for at betale udgifter for en ansats køretøj - det lyder ikke normalt. Det vil jo være løn? Er det fordi den ansatte kører for en i sin private bil, så hedder det kørebog og evt skattefri kørselsgodtgørelse SOM DETTE LINK, hvis den ansatte lønmæssigt og andet er berettiget til det. Man betaler ikke vægtafgift eller benzin eller andet - det er løn med skat 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Dec 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:57

Hvis man leaser nogle køretøjer som man bruger i virksomheden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:07

så er det jo ikke en ansats køretøj som du skrev. Betaler DU leasing afgift på køretøjer som virksomheden leaser? Oftes er vægtafgift med i leasing prisen - men det er jo ikke altid - normalt er den med - 

Jeg tror ikke jeg er med på kombinationen en ansats og så leaser - og er det hvidpladebiler skal du jo ikke ind hvis ikke VSO bruges. Jeg tror jeg overlader til mere bilkyndige, det lyder som en sjov kombi med ansats bil - lease - og vægtafgift 

Hvis du har en firmaform OG ejer bilen/har indgået leasing kontrakten - og som så kan fratrække leasing afgiften (jeg mener som sagt ikke alm enkeltmands uden vso kan tage bilen ind) så vil afgiften og vægtafgift osv være en omkostning i firmaet (ting som benzin og drift med moms - ikke momsfradrag hvis hvidpladebil)

ejer firmaet bilen/har indgået leasing kontrakten som er en forudsætning - så må den ikke køres privat uden skat af den kørsel

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)