Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udførelse af arbejde kontra afregning ift. skat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Dec 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Som titlen beskriver, har jeg et par spørgsmål angående hvornår man skal beskattes af udført arbejde, hvis det foregår henover årsskiftet.

Jeg udfører nogle programmeringsopgaver for et par kunder, og fælles for dem er at de bliver udført i hvert fald delvist i december, men (sandsynligvis) først betalt i 2015.
Hvilket skatteår hører opgaverne til?

Min plan er at bruge nogle af pengene til at betale for et kursus i juli 2015.
Så hvis jeg har forstået reglerne rigtigt skal pengene "høre til" 2015, for at jeg kan trække det fra som en udgift for virksomheden?

Det skal nok nævnes, at jeg endnu ikke har oprettet min enkeltmandsvirksomhed, giver det mening at vente med det til 2015?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan ikke fakturer uden at det firma du laver arbejde for, indberetter til skat som b indkomst hvis du ikke har CVR

Du skal tage indtægten så den svarer til arbejdets udførelse. Her vel noget i 2014 og andet i 2015

Hvis du fakturer i dec i CVR f.eks. så skal du tage fakturaen i december momsmæssigt og udgiftsmæssigt, men den del af selve beløbet der hører til arbejde der udføres i 2015 - det flytter du til status som afsat indkomst, og den tager du så ind igen - flytter fra status og op til indtægt i 2015  (indtægten er kredit indtægtskonto  og når du så flytter noget af den til status, så debet indtægtskontoen og kredit en status konto for afsatte beløb til 2015)

evt lade en bogholder eller revisor hjælpe

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)