|
Hej alle Som titlen beskriver, har jeg et par spørgsmål angående hvornår man skal beskattes af udført arbejde, hvis det foregår henover årsskiftet. Jeg udfører nogle programmeringsopgaver for et par kunder, og fælles for dem er at de bliver udført i hvert fald delvist i december, men (sandsynligvis) først betalt i 2015. Min plan er at bruge nogle af pengene til at betale for et kursus i juli 2015. Det skal nok nævnes, at jeg endnu ikke har oprettet min enkeltmandsvirksomhed, giver det mening at vente med det til 2015? |
du kan ikke fakturer uden at det firma du laver arbejde for, indberetter til skat som b indkomst hvis du ikke har CVR
Du skal tage indtægten så den svarer til arbejdets udførelse. Her vel noget i 2014 og andet i 2015
Hvis du fakturer i dec i CVR f.eks. så skal du tage fakturaen i december momsmæssigt og udgiftsmæssigt, men den del af selve beløbet der hører til arbejde der udføres i 2015 - det flytter du til status som afsat indkomst, og den tager du så ind igen - flytter fra status og op til indtægt i 2015 (indtægten er kredit indtægtskonto og når du så flytter noget af den til status, så debet indtægtskontoen og kredit en status konto for afsatte beløb til 2015)
evt lade en bogholder eller revisor hjælpe
vh John H
Bliv gratis medlem