Hej Amino'er . Jeg har et simpel spørgsmål, jeg er ikke den skarpeste med skatteregler osv. Jeg har åbnet en enkeltmandsvirksomhed. Jeg har fået mit cvr nummer og det hele. Nu har jeg også fundet et lokale hvor jeg kan starte mit eventyr. Det ville koster mig 1000 kr. inkl. moms. Hertil ville der også være noget internet på 299 kr. Disse penge ligger jeg ud for egen lomme af, spørgsmål er. Kan man trække det hele fra i skat ? Dvs jeg kan skrive 1299 kr i købsmoms og reelt set koster lokalet og internettet mig ikke noget. Mvh Kwaazo |
Mnarrh, så meget bliver der alligevel ikke gjort for os erhvervsdrivende :-). Under forudsætning af, at du KUN bruger lokalet til din virksomhed, kan du bogføre huslejen som en udgift. Den er inkl. moms, hvis din udlejer har moms på sin opkrævning, ellers ikke. Dit internet skal du også bogføre som en udgift, denne er inkl. moms. Alt dette kan du så trække fra din indtægt, før du skal betale skat, men du skal selvfølgelig have noget indtægt for at have noget at trække det fra :-)