Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideer til markedsføring af spilprodukt søges

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er vejledende udsalgspris?

199.-
- Hvad er målgruppen?

Helt almindelige danske familer, gerne med børn da spillet er udviklet til at børn kan deltage på lige fod med voksne.

- Hvor sælger du det nu?

Salget har en mindre distributionsfirma stået for, de har samtidig stået for markedsføring eller skulle jeg sige manglende markedsføring
- Hvordan har du markedsført indtil nu?
- Hvem har du markedsført til (forhandler eller køber)?
- Hvor lang tid tager det før man er igennem hele spillet?

Det tager typisk ca 6 timer hvis man spiller uafbrudt

- Er der ingen lyd på?
Der er selvfølgelig lyd på endda rigtig flot lyd.

- Er spørgsmålene altid i samme rækkefølge?

Nej Spørgsmålene blandes før hvert spil og det sikres samtidig at samme spørgsmål ikke kommer igen i samme spil

Der er dog et par ting først.
Jeg syntes slet ikke at din side viser nok om dit spil, og der er stort set slet ingen informationer om produktet. Du ved selvfølgelig godt hvad det er, men hvis du er den eneste er det lidt et problem i kommunikationen.........
Jamen du har helt ret, undskyldningen for dette og alt det efterfølgende du skriver er at jeg aldrig havde regnet med selv at skulle markedsføre, jeg havde håbet på at kunne nøjes med at være producent.

Men mange tak for din konstruktive kritik der er jo nok at tage fat på.

mvh

Thomas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:19

Jeg ved ikke, om du allerede har gjort det; men hvad med at sende en pressekopi ud til hele landets trykte- og onlinemedier, der anmelder spil....og så få spillet testet igennem og få omtale i medierne/bladene/online-magasinerne?

Ved godt, at det er en lille brik i det store spil - men det gør det ihvf. ikke sværere at sælge produktet, hvis du har x antal anmeldelser, du kan have med i tasken.....naturligvis hvis de vel og mærke er gode ;)
Tilmeldt 7. Feb 06
Skrevet kl. 11:25

Hej Igen

Jeg skrev faktisk "et af verdens første DVD spil."

Da jeg startede på dette var der faktisk ikke andre spil på markedet og det er fuldstændig rigtigt at der er mange på vej sådan er det jo.

I danmark har jeg kun kendskab til produkter der kombinerer Bræt og lign. med DVD hvis man ser bort fra Buzz.

Som svar på ideen med flere spil så er hele programmeringen forberedt for flere spil samt versioneringer til fremmede sprog.

Det nuværende spil ligger allerede klar i en engelsk version og en tysk er næsten færdig.

mvh

Thomas
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:44

Er dit spil det første danskproducerede DVD spil? Det vil der kunne brygges en historie på...

mvh Carsten

Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:54

Hey Thomas, Clipquiz

Min idé er at ramme mødre og børn. Mødre fordi det nok ofte er dem der køber spil til familien. Enten med børn eller alene. Og ramme børn, fordi de så VIL HAVE det, og trækker moar over til spillet i butikken.

Som mange andre påpeger tror jeg også det er vigtigt at fortælle forbrugeren: hvad er fordelen ved dit produkt? Hvorfor købe det? Og ikke mindst - hvordan fungere det.

Nu er det engang sådan at vi mennesker reagere langt mere kraftigt på noget vi føler, end noget vi kan læse os til. Derfor vil jeg tilslutte mig ideen med at lave en test-fremvisning i nogle storcentre en lørdag formiddag med storskærm. Og lade folk opleve og føle værdien af dit (sikkert udemærkede) spil :-)

Det var bare min mening.

Martin
Fra Ejby
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:57

Hej Thomas,

Det ser spændende ud, men jeg er ikke sikker på at I er de første. Her til jul så jeg da Trivial Pursuit markedsført i netop en sådan "spil på DVD" udgave og kunne også hurtigt finde masser af links til de produkt i dag (f.eks. http://www.spillehulen.dk/default.asp?Action=Details&Item=1372)

Og de har jo nok nogle helt andre markedsføringsmidler end du har.

Jeg tror det I kunne forsøge på er noget "piggy-back" marketing. Dvs. I skal finde en stor indholds/underholdnings-udbyder, som har et "emne" som de markedsfører bredt og så prøve at få en handel i stand, hvor I laver en "Krøniken-quiz" DVD eller lignende. Så kan (i dette eksempel) DR Interaktiv gå ud og markedsføre det i sine kanaler og I er underleverandør.

Hvis I indstiller jeres produktionsapparat på hurtigt at kunne "versionere" til x-antal kunder/emner, så kan I på den måde komme bredere ud. Det bliver nok svært umiddelbart at få "penge upfront", men mange af disse mediehuse/forlag etc. vil sikkert mere end gerne lave profit-sharing mod at de så markedsfører det.

Held & lykke.!
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 12:17
Thomas, så du mit indlæg herover vedr. anmeldelse af spillet?
Tilmeldt 7. Feb 06
Skrevet kl. 13:44

Hej Henrik

Jo jeg så godt dit indlæg om pressemeddelelser.

Distributøren sendte pressemedl. til alle store og interessante dagblade og margasiner, men omtalen udeblev. Måske var pressemedl. ikke god nok, måske var det de forkerte Att. der var valgt.

Der var iøvrigt et eksemplar med af spillet.

mvh

Thomas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 14:01

Du kunne evt. ringe til chefredaktøren selv på de enkelte blade/medier....der er måske tale om 8-10 medier, der kan give supergod eksponering....og spørge direkte, om de vil anmelde produktet...

Det er helt sikkert, at det vil give opmærksomhed med en anmeldelse hist og her. Det er gratis markedsføring!
Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 19:44

Hvem er din nuværende distributør ?

For tror ikke de har gjort deres arbejde godt nok.
Jeg driver selv et større spilmedie på nettet og vi har intet modtaget om dette, og kan se at vores konkurrenter heller aldrig har nævnt det.

Dansk udviklede ting er noget vi altid plejer at skrive om, så undre mig lidt at vi ikke har hørt om det.
Side 2 ud af 3 (26 indlæg)