Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til stor rapport

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Nov 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mit navn er Johan Busch

Vi har på min efterskole fået en stor rapport for om et selvvalgt erhverv. Jeg har valgt at skrive om det at være iværksætter, da det er et erhverv jeg godt kunne tænke at tilegne mig når jeg bliver ældre. Jeg har dog ikke særlig stor viden eller nogen erfaring indenfor området. Derfor tænkte jeg på om nogle af jer iværksættere derude kunne tænke sig at svare på disse tre spørgsmål:

Hvilken uddannelse valgte du, og har det påvirket dig som iværksætter?

Hvordan startede du som iværksætter?

Har du haft problemer som iværksætter?

Tak på forhånd!

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:30

Tre hurtige svar:

joey4172:
Hvilken uddannelse valgte du, og har det påvirket dig som iværksætter?

Ingeniør. Jeg tror ikke at uddannelsen som sådan har ændret specielt meget ifm. mine iværksætter projekter. Jeg har altid vidst, at jeg ville arbejde med software og online projekter, og jo mere videnstunge, jo bedre. Min viden er selvlært, men uddannelse kan give meget når det kommer til metoder og strukturer i ens arbejde. Men nogle få års arbejde i en virksomhed som eks. ingeniør kan efter min mening give mere end selve uddannelsen. 

joey4172:
Hvordan startede du som iværksætter?

Sagde jobbet op og startede. Inden jeg sagde op havde jeg lavet specifikation af produktet, tidsplaner, forretningsplan etc. så jeg var klar til at gå igang så snart jeg havde haft sidste arbejdsdag.

joey4172:
Har du haft problemer som iværksætter?

MASSER! Leverandører der svigtede, længere udviklingsperiode end forventet, behov for at ændre strategi undervejs, kapitalmangel etc. Man skal være ualmindelig heldig for at gå fra start til succes uden problemer og modgang. Eller også satser man for sikkert, og for småt. 

Mvh Carsten

Tilmeldt 14. Nov 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:22
Mange tak skal du have for svaret!
Mvh. Johan Busch
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)