Nu har jeg forgæves forsøgt at forstå reglerne/mulighederne for kørselsfradrag/befordring. Had må jeg? Jeg har en konsulentvirksomhed på min private adresse (enkeltmandsvirksomhed med personlig beskatning og ingen ansatte) Jeg arbejder for en anden virksomhed 5 dage om ugen og kontrakten lyder på 50 dage hvor jeg er hos dem. Jeg benytter offentlig transport. Hvad gør jeg? Skal jeg lade virksomheden betale transportomkostningerne? (dette var min umiddelbare løsning) eller skal jeg gøre brug af: - personlig befordring på selvangivelsen (virksomhedsadr. og privatadresse er den samme, hvilket jeg har fået opfattelsen af betyder at denne løsning ikke kan bruges) - kørselsgodtgørelse (benytte ikke egen bil men offentlig transport, ville ellers tror jeg kunne bruge denne løsning så længe jeg ikke skal tur/retur mere end 60 dage og det kan betragtes som kørsel mellem arbejdspladser) Hvilke dokumentationskrav er der? Skal der i samtlige tilfælde udfyldes en kørebog eller er dokumentationen på billetterne/klippekort mv. dokumentation nok? På forhånd tak derude |
Er stadig usikker på mit fradrag for transport
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)