Hej med jer. Jeg lægger inde med nogle varer (hovedsagligt nogle energibarer), som jeg har i overskud. Derfor kunne jeg godt tænke mig at sælge dem til vores virksomhed og derfra sælge dem videre. Er dette muligt? Og hvis ja, hvordan skal det bogføres, og skal der laves noget grundbilag (papir)? Mvh Alexander Bojsen. |
nu man vel udgå fra de er friske nok men så er det bare at lave et bilag - påvise, at det er markedspris = det som virksomheden ellers ville gi for helt samme vare som absolut maksimum - eller hvis de I selv har givet er mindre - men ikke ikke - så laver I et print der beviser den pris fra en anden leverandør - og bruger som bilag - og så sælger i det fra privat til virksomheden til præcis den pris.
Det må absolut ikke være mere end det virksomheden kan få det til hos andre. Lidt sjovt, det er få dage siden du spurgte hvor billigt I selv måtte købe virksomhedens kosttilskud - og fik svarer ja - til indkøbspris + moms - men det er har jo ikke noget med det nye at gøre da det vel ikke er varer i har privat - via virksomheden
vh John H