Jeg har haft et inaktivt selskab i næsten 2 år nu. Skat har så lige sendt mig et skatte tillæg på 5000 kr., på for sent indsendelse af selvangivelse (da jag aldrig modtager nogen anvisning på hvor og hvornår selvangivelsen skal indsendes, skete dette også sidste år.). De skylder mig dog også nogle penge for skatte året 2012, som jeg aldrig modtog da, jeg tilsyneladende ikke længere har tilknyttet en nemkonto til selskabet. (alt dette er dog sagen mindre vedkommende) Jeg er derfor på udkig efter nogen der kan hjælpe med at få lukket selskabet ned forholdsvis smertefrit. Da det ikke længere er aktivt og kun giver mig problemer, frustrationer, arbejde og bekymringer. Der er som nævnt ingen aktivitet i selskabet (andet end det SKAT selv prøver at skabe med deres mystiske gebyrer, men det er jeg parat til at betale dem privat uden om regnskab osv. hvis bare selskabet kan lukkes ned på en hurtig og enkel måde). Jeg vil gerne have noget der ligner en konkret pris, på at få selskabet lukket og fjernet fra de offentlige myndigheder. Med venlig hilsen Rune |
http://erhvervsstyrelsen.dk/file/237159/Vejledning_oploesning.pdf
Vejledningen beskriver de 3 muligheder som du har.