Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt firma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 02:21
Hvor mange stjerner giver du? :

En af mine gode venner leger med tanken om at blive selvstændig, hvilket jo er skønt.

Han vil gerne reparer pc''er (og hvad der dertil høre) for private til at starte med.
Han vil tilbyde at hente pc''en om aften hos kunden!!!

Han har spurgt om jeg viste om der er marked for dette, hvilket jeg svarede pas til, da jeg intet kendskab har til det marked.

Hvad mener i? Kunne der være et marked for det?

Peter Tidemand

Enlig-far.dk Det største fællesskab for danske fædre

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 03:05

Markedet er der, men det er ikke stort nok. Han vil være nødt til at supplere med noget andet - jeg ved det, for det er det jeg har forsøgt at leve af de sidste fire år!

Der er ingen tvivl om at markedet bliver større og større, men pengene er ikke gode da denne kundegruppe altså forventer fuld valuta for pengene.

"Gør arbejdet ordentlig eller om tilbage og lav det om; og prøv ikke på at tage penge for at gøre det rigtigt anden gang!"

- lidt andre toner end i den øvrige it-verden, hvor man kan slippe afsted med en timeløn på 800-1000 kr, også når man kommer og retter de fejl man lavede første gang...
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 08:22
Jeg tror helt sikkert at der er et marked for den slags, også selv om der er mange der er på det - og at der ovenover bliver nævnt at der ikke er penge i det.
Problemet med de fleste er bare at de intet gør for at markedsføre sig selv, og aktivt skaffe kunder. De sidder oftest og venter på at kunderne hiver fat i dem.
Der er utroligt vigtigt at man meget hurtigt får synligjort sig selv med en masse markedsføring. Det kan være gennem netværk, konkrete forretningsaftaler, ugeavisen, det lokale supermarked, flyers, direct mails, mm....

Derudover kan det være en god ide at få en aftale med mindre EDB butikker mm, så de kan hive fat i en når de selv er booket, eller når de får henvendelser de ikke er interesserede i. Og giv så fx 25% tilbage til den butik der har givet dig henvisningen - så begge parter får noget ud af det, og de bliver langt mere interesserede i at henvise til dig. Kunderne hiver jo så efterfølgende fat i dig hvis der bliver mere.

Havde selv i et lignende firma i midt 90''erne, og til slut kom langt de fleste af kunderne faktisk fra butikkerne. De gad nemlig ikke at tage ud til kunden (for dyrt for dem).
Det kræver dog at man er klar i spyttet og overholder ALLE aftaler, og selvfølgelig leverer et godt produkt og god ekspertise.

MEN det ER et svært marked, og det kræver en god klar forretningsplan - og at du følger den, for der er altid nogen der kender en nevø, en onkel, en fætter, en bro, en svoger, en kammerat, en kammerats kammerat der da forresten roder lidt med den slags.

Held og lykke med det.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)