Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fører jeg min idé ud i reallife?!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino amigos !
Er nok man kalder en noob, har ikke de vilde kontakter og har ikke fuldstændig styr på det med at starte en virksomhed.
Derfor håber jeg i er så flinke at kunne hjælpe mig :)
Synes selv jeg har fået en jævn god idé til et produkt jeg ikke kan se findes på markedet(indenfor jagt&fiskeri).
Mit første spørgsmål går på hvordan og hvorledes med patent..
- skal man have prototype før man kan få patentet eller er tegninger nok ? Måske jeg kunne få svaret på nettet, men da jeg har endnu et spørgsmål kunne jeg ligeså tage dette spørgsmål med ..
Næste spørgsmål og det vigtigste. Hvordan og hvorledes finder jeg en der kan lave denne prototype?
En tryllekunster fortæller ikke alle hans tricks;)) men noget af ideén består at et teleskop som man ser fra actioncam's selfiestænger.

Håber der sidder en derude med nogle guldkorn !

pft..

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 104
Fra  www.letswork.dk Skrevet kl. 20:15

Hej amigo! :)

Du siger det lidt selv. Du synes selv du har en jævn god ide til et produkt. Et jævnt godt produkt, vil det kunne sælges? Hvis jeg var dig ville jeg få lavet en prototype, eller bare en model der viser hvordan produktet fungerer, også tage ned i en jagt og fiskeri butik også se hvad de synes. Hvis folk der ikke kan lide det, er ideen nok ikke så god. Hvis ja, så ved du at du kan gå videre med det, på en relativ sikker grund. Det jeg tror der vil ske er, at de folk der står i butikken har mange ideer til hvordan du kan forbedre produktet, og derved er der en meget bedre chance for at lave et produkt der kan sælges. 

Jeg vil anbefale dig at bruge lean-startup metode, der handler om at man bygger noget (en prototype eller en model der viser hvordan man bruger produktet), snakker med folk om det, om de vil bruge det, også går man hjem og bygger det om/bedre alt efter hvad folk siger om det? På den måde er du sikker på at du har et produkt som folk vil købe.

Du kan måske finde hjælp her: http://www.venturedesign.dk/ 

Held og lykke!

www.letswork.dk - Bringing brains to business!

Tilmeldt 1. Nov 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:38

fedt, tak for linket lasse !

ps. er ikke så bange for at den ikke ville kunne sælge, har luftet den for flere jægere og de har kun givet thumbs up :)
det lyder som en god idé alligevel at tage et smut ud forbi diverse våbenbutikker, men hvad hvis de nu er så snedige at nappe min ellers geniale idé ? så har jeg bare en modspiller på markedet.. skal jeg søge patent inden jeg går ud og forhøre mig eller er denne pantent proces meget krævende og langsom ?

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 104
Fra  www.letswork.dk Skrevet kl. 23:38

Umiddelbart er der ingen grund til at være bange for at nogle skulle stjæle din ide. Du langt forean de andre i processen. De ejer en butik og har nok at se til, hvis det da går dem godt ;)

Så mener ikke du kan søge en patent før du viser det frem. Hvis der lige pludselig kommer en med en genial lille ændring, så er produktet ikke patenteret mere. Så vil din patent repræsenterer spildte penge samt tid. :)

Er ikke sikker på hvor lang tid det tager at få en patent. Det tager nok noget tid. Men jeg vil anbefale dig at gå til en advokat med alle de spørgsmål osv, da der er mange tekniske ting man skal tage højde for:)

www.letswork.dk - Bringing brains to business!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)