Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lys til makeup

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kone skal have bygget et lille setup i forbindelse med sit makeup-bord. Jeg ved at der er nogle særlige lamper eller lys, der skulle være velegnet til den slags. Er der nogen herinde der ved hvad de hedder, eller hvor man kan finde det?

Venligst

Brian Phillip

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 10:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Brian Ph.

Det er af stor betydning, at det valgte lys er fuldspectret. Dvs en lyskilde med en høj RA-værdi (CRI)

Brug enten glødelamper (eller de nye Krystallamper med en halogenlampe indbygget i en gammeldags lightbulb) som ligger på 95-99% eller lysstofsrør.
Vælger du at bruge lysstofsrør, skal du vælge de rette. De har desværre meget forskellig kvalitet og svinger i RA fra 50-60% til >90%
Du kan afkode RA værdien ved at se på navnet. Gå efter rør der ligger over 90%. Et rør med navnet bla bla bla 930 fra Osram, Phillips eller andet, har en RA>90% (9xx) og en farveballance på 3000Kelvin (x30)

Vh Brian R

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 10:40

Hej Brian

Tak for svaret. Har du evt et link til et eksempel på et godt lysstofrør, så jeg kan se hvad vi snakker om?

Venligst

Brian Phillip

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 15:00

Det afhænger selvfølgelig af længden.. Men et bud kunne være disse:
http://www.rafa.dk/lysstofror/lysstofror-t8-o26mm/8188

Som du kan se, er navnet på dette rør "Lysstofrør Osram Lumilux L 36W/930 de luxe hvid" og de 930 refererer til, at det er 3000 Kelvin og over 90% RA = et godt rør!

Når du har fundet ud af hvilke amartur du vil bruge og dermed hvor mange watt dine rør skal være, kan du blot google efter "lysstofsrør 930 36W" (de 36W er selvfølgelig blot et eksempel)

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 22:14

Tak for hjælpen

Venligst

Brian Phillip

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 22:44

Det her er indbegrebet af hvad jeg elsker ved Amino, der er ikke den ting man ikke kan få svar på herinde :)

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 23:18

Jeg er makeup artist og Ikeas lamper kan altså være ude mærket. :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)