Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - bogføring af optankning på mobil

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige startet firma som deltids beskæftigelse og har i den forbindelse et par spørgsmål vedr. bogføring af mobil telefoni.

Jeg har automatisk optankning til 100kr når min Telmore konto runder 0kr. Desuden bliver jeg i starten af hver måned trukket 29 kr. for internet på mobilen. Disse trækninger sker direkte på min konto uden at jeg modtager en faktura. Hvordan bogføres disse trækninger i Dinero?

I slutningen af hver måned modtager jeg så en faktura for det faktiske forbrug. Da jeg jo reelt har betalt forud så medfører fakturaen ingen betaling. Hvordan skal det bogføres?

På forhånd tak for hjælpen. 

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

tror du overhovedet du skal tage det ind i dit regnskab?? Er det ikke langt billigst at betale det privat? Du skal ha over 2400 i omkostning om året som tommelfingerregel før det betaler sig at tage telefonen ind i firmaet  grundet du jo skal lægge 2600 kr på din indkomst som skat af fri telefon

Ellers kan du du bogføre ved træk i bank løbende bare - men det kan sikkert slet ikke betale sig - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html 

og så skal du lægge mærke til delen omfattende delt moms også - og så for deltidsbeskæftigelse. Jeg tror bare du skal betale selv

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 14
Skrevet kl. 20:05

Hej John

Jeg tror ikke at jeg skal betale skat af fri telefon via mit deltidsfirma, da jeg allerede betaler skat af telefoni på min fuldtids arbejdsplads. Lyder det forkert?

Jeg er temmelig ny til bogføring, så jeg skal lige være med på at hvad du mener :-)

Skal jeg kun bogføre trækningerne (uden faktura) og udelade bogføring af forbrugs fakturaerne?

/Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:14

nej det lyder korrekt - hvis du betaler EN gang fri telefon er det alt du skal

Så bogfører du bare på en konto for telefoni helt normalt - du har nok en konto i dit system der hedder telefoni og bare bøgfør ved betaling . og evt modposter hvis der så kommer en korrektion 

vh John

Tilmeldt 7. Nov 14
Skrevet kl. 20:27

Super :-)

Når jeg nu ikke har et reelt bilag på trækningerne, er det så ok at bruge en udskrift fra netbank som bilag?

/Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:29

overordnet er det ikke nok at ha noget i netbank, for det kunne jo ha været noget privat - men ja - hvis du har bilag der viser det månedtlige og det hele stemmer så bør det fungere

Tilmeldt 7. Nov 14
Skrevet kl. 20:30

Tak for svarene :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)