Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS eller Personligvirksomhed.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Står i et dilemma er 17 år gamle, og ved ikke helt om jeg skal vælge og starte en personlig virksomhed, hvis jeg får lov af statsforvaltningen. Eller lave et Holding og drift selvskab som IVS, i mit fars navn

Firmaet skal primært lave iOS apps, som er mine egne ideer eller virksomheder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46693
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du søger statsforvaltningen som i DETTE LINK så er det som personlig virksomhed som du helt korrekt skriver. Det er jo den løsning der gør, at virksomheden er din egen fra dag 1. Det kan du ha i princip helt uden omkostninger og du kan bruge en personlig bankkonto i starten

IVS kan også blive dit -  ved at far stifter og så sælger til dig med det samme men her skal han være direktør og du lønnet ansat.

Løsningen med far stifter IVS synes jeg har element af overkill i sig med både holding og drift - det koster altså at ha begge, men det kan lade sig gøre - tal evt med revisor eller advokat inden stiftelse om behovet.

Løsningen med far er beskrevet lidt nede under LØSNINGER I DETTE LINK som godt nok handler om hvorfor det ikke er lovligt at ha virksomhed uden dispensation som under 18 år, men lidt nede under løsninger er IVS og far med

Det har lidt bagdele som nævnt i linket:

Det er din far der skal være direktør og det koster i sig selv lovpligtig arbejdsskadeforsikring til ham på 1400 kr og du skal så som ansat ha en helt magen til - en omk på 2800 per år fra start - og så måske behov for regnskabshjælp til årsrapport + måske omk. til erhvervskonto i bank

Din far skal følge det tæt og sikre kapitalberedskab - kreditorer, aftaler og alt - da han jo som direktør tager ansvaret fuldstændigt som hvis det er via statsforvaltningen og dispensation direkte til dig - til personlig virksomhed

Han kan få problem med evt a-kasse mens han er direktør (ingen betydning hvis han ikke bliver arbejdsløs) og måske hans arbejdsgiver ikke vil ha, han stifter selskab og er direktør, samtidigt med, at han modtager løn fra arbejdsgiveren.

God vind med det anyway  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)