Hej kære Aminoer Jeg skal i forbindelse med et projekt for en klient bruge et antal personligt designede papkrus. Disse har jeg valgt at købe fra CupPrint da der er tale om et lille oplag. Der er tale om et projekt for en ekstern klient, og altså med videresalg for øje, men da det er handel inden for EU har jeg, med hjælp fra John Hannover, forstået det som om, at jeg ikke behøver oprette mig som importør og ej heller skal betale told (nu er papkrus dog vistnok også en toldfri vare). Men som engangsservice er krusene, så vidt jeg forstår, underlagt punktafgift, med en sats på 19,20 kr/kg. Eller hvad? Hvem har ansvaret for at beregne og betale den punktafgift? Og er mine antagelser i øvrigt korrekte? Jeg har søgt en del rundt, men de fleste poster om punktafgift omhandler varetyper, der også pålægges told, og derfor alligevel ryger gennem toldsystemet? Håber nogle kender svaret, på forhånd mange gange tak! (: De bedste hilsner |
AntonWrisberg:Hvem har ansvaret for at beregne og betale den punktafgift?
Det er naturligvis den der importere varen som skal være godkendt som varemodtager hos SKAT. Der er dog en bagatelgrænse som i formodentlig ikke kommer over.