Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af lejligheder i udlandet.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 24. Oct 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Hvis jeg skal udleje en række lejligheder fx. I Spanien via en hjemmeside, hvordan vil det foregå rent teknisk?

Vil man som firma modtage betalingen og derefter selv overføre til udlejeren?
Vil man tage nogen procenter?
Hvad med skatte og regler?

Hvad gør man rent praktisk i forhold til udlevering af nøgler, kontrakt mv?

Er der nogen med erfaring eller en god ide omkring mine spørgsmål, er jeg meget villig til at hører dem!

Tak på forhånd. 😎

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Har du overvejet blot at sælge annoncering til udlejerne? Altså at ejeren af ferielejligheden kan købe sig til en annonce på din side, hvor lejerne så selv kan komme i kontakt med udlejeren (og de indbyrdes selv kan klarer betaling, udlevering af nøgler mm)..

Du kan så evt. gøre det nemmere for udlejer og lejer, ved at tilbyde en kontrakt-skabelon, og gode råd til hvordan betaling kan foregå (ex. at der betales et depositum ved booking og ved underskrivelse af kontrakt, at halvdelen af beløbet betales ved udlevering af nøgler eller lignende).

Ved blot at sælge annoncer til udlejer, tænker jeg at du undgår at blive "blandet for meget ind" i selve udlejningen - men istedet kan fokusere på markedsføring af hjemmesiden. 

Jeg har for et par år siden selv leget med noget lignende - så har du brug for lidt sparring, skal du være velkommen til at skrive til mig. :)

Held og lykke med projektet!

Mvh Uffe

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)