Hej Jeg har ikke den helt store forstand på regnskab, håber I kan hjælpe. Har købt et kamera til min virksomhed, som jeg skal trække fra. Kameraet er ikke til videresalg. Kameraet er købt FØR jeg registerede min virksomhed, og før jeg fik en erhvervskonto. Derfor har jeg betalt fra min private konto. Jeg har stadig kvitteringen. En bekendt siger, at SKAT skal have et kontoudtog fra erhvervskontoen, hvor det tydeligt fremgår, at varen er betalt. Han siger også at for at løse problemet, skal jeg overføre penge fra min privatkonto til min erhvervskonto, og derefter føre dem tilbage igen og skrive i emnet "Køb af kamera"; Er det virkelig rigtigt??... Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre, for at få trukket dette kamera fra? |
Bankkonto er ikke spor afgørende for fradrag. Forudsætning er, at du driver en ervhversvirksomhed så skat ikke kan mene det er et privat kamera du vill trække fra. Det er lige meget om den er den ene eller andet form for firma - det afgørende er at du har købt det af erhvervsmæssige formål. HVIS du bruger det privat (eller skat mener at bedømme, at du gør du nu nok - så skal du dele momsen som i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html men første forudsætning er altså, at det er købt til erhvervsmæssigt formål