Hej er der nogen der ved om det vil være et problem at skifte fra Billys til Dinero midt i regnskabsåret??
Og er der nogen der ved hvad der sker med Billys. De svarer hverken på tlf eller email. Har forsøgt i en hel uge nu. Deres system er lige pludselig gået gakgak...!!!
Om du vil skifte er jo helt OK men overordnet synes jeg det er skidt at skifte regnskab midt i et år. Dels skal man ha en primo balance over i Dinero (det skal man også ved årsskiftet) men man får to forskellige regnskaber når man skal lave resultat til skat. Det er ikke ulovligt men jeg synes det er besværligt og ville vente til årsskifte - helt specielt så tæt du er på nu.
Lyder underligt at BB slet ikke skulle svare, det mener jeg de normalt er gode til. Jeg kan sende Toke en lille besked om det
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hej.
Jeg kan svare på den første. Det anbefales at gøre det ifm årsskift, men med lidt hjælp kan det sagtens lade sig gøre nu. Udfordringen er bl.a. at finde kontonumre hos Dinero, som svarer til dem, du bruger hos bb. Ikke uoverkommeligt.
Jeg kan ikke svare på det andet. Prøv at se deres fb.
John: Kan man ikke også flytte alle posteringerne inkl. primoposteringer? Så har man kun ét regnskab.
jo det kan man da givet - men man skal jo så finde hvilke konti i dinero der passer med billy som du selv var inde på, og det tager jo sin tid - og så lave en overførselstabel osv - og det er 2/11 - så personligt ville jeg bare vente - men jo vist kan man givet flytte alle posteringer - så alt bevares - der er vel en posteringsjournal, men om der er eksport af den og som hvad - aner jeg ikke, og skal det nyskabes - så tror jeg det koster mere end det smager :)
Måske hvis et selskab tog Billys kontoplan OG posteringsjournal og dermed kunne trække alle posteringer ud i en ?? fil - og så en automatik der linkede dem over i ret nummer i Dinero - så kunne en sådan service være salgsbar - MEN lur mig om ikke man så løber ind i, at nogen har lavet egne nye konti som ikke er i standarden i BB (eller omvendt i Dinero hvis det var den anden vej) og så ville alt uden for standard konto i de to programmer gi dyre problemer
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Måske lidt off topic, men som du ved har DataKons netop gjort øvelsen fra e-conomic til Dinero midt i et regnskabsår. Jeg linkede kun de konti, der var posteret på, og så var det til at overse. Men prisen afhænger selvfølgelig af kompleksiteten.
Det er i øvrigt samme udfordring, når man skal indtaste balancen i det nye system: Hvad hedder f.eks. kontoen for "Bank 2" nu osv. Her er så bare ikke lisså mange konti
Jeg synes det er underligt at Billys ikke svarer eller løser problemet.. Eller er det kun os hvor systemet ikke fungerer optimalt? indtil videre har det fungeret perfekt, også deres kundeservice!
Vi vil nødig skifte.. Ellers må vi bare starte fra ny og indtaste alt i det nye system
Jeg skal hilse og sige, at Dineros support heller ikke altid er på toppen...
Som jeg skriver ovenfor, kan jeg snildt hjælpe jer med at flytte data, uden I skal indtaste det hele igen. Skriv gerne en mail til joergen.kirkegaard@datakons.dk, så finder jeg en ret god pris til jer.
Dinero support er i fuld omdrejning efter vi ansatte 4 supportere, men ja, vi kom bagud i starten, da vi ikke havde forventet 100 nye tilmeldte virksomheder om dagen.