one.com tillader kun 1 database pr. server, og man kan ikke oprette En manuelt.
Hvis du laver noget som er meget database-intenst, bør du måske overveje at skifte til et mere højtydende webhotel, som også vil give dig mulighed for at oprette flere databaser.
Men ellers er en mulighed jo at bruge prefix. Dvs. hvis du eks. har 3 kunder (k0-k2), og hver kunde har to tabeller (table0, table1), oprettes de således:
Den enkelte database består af ca. 30 rækker (tables) hvor kundens ordrer, regnskab og produkter osv. er registreret.
Er bange for at blande kundernes data sammen med 100 andre kunders. Desuden, hvis der sker tekniske fejl i hoveddatabasen går det ud over ALLE min kunder :(
Den enkelte database består af ca. 30 rækker (tables) hvor kundens ordrer, regnskab og produkter osv. er registreret.
Er bange for at blande kundernes data sammen med 100 andre kunders. Desuden, hvis der sker tekniske fejl i hoveddatabasen går det ud over ALLE min kunder :(
Husk det en web-shop jeg programmerer
Så vil jeg ihvertfald anbefale at du opretter det på et kraftigere webhotel end One.com. Deres webhoteller er ikke beregnede til den slags.
Når du nu alligevel er ved at kode tingene, så kunne du jo lade 'flere kunder hos mig' princippet gennemsyre helt net i databaserne, og simpelthen have kundenummer som en del af alle tabellers nøgler. - Så har du kun ét sæt tabeller, og kun ét sæt backups.