Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan jeg købe en database

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 02:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en server hos one.com, men har brug for flere databaser, da der skal oprettes en pr. kunde.

one.com tillader kun 1 database pr. server, og man kan ikke oprette En manuelt.

Ved nogen hvor man kan købe en database?

Eller måske en server, hvor man manuelt kan oprette mere end 1 database?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 02:31

Hvilken database? Du kan leje en server af mig med vilkårligt mange access databaser :D. Bare nysgerrig: Hvorfor én pr. kunde?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 04:13

linnegaard:
one.com tillader kun 1 database pr. server, og man kan ikke oprette En manuelt.

Hvis du laver noget som er meget database-intenst, bør du måske overveje at skifte til et mere højtydende webhotel, som også vil give dig mulighed for at oprette flere databaser.

Men ellers er en mulighed jo at bruge prefix. Dvs. hvis du eks. har 3 kunder (k0-k2), og hver kunde har to tabeller (table0, table1), oprettes de således:

k0_table0
k0_table1
k1_table0
k1_table1
k2_table0
k2_table1

På den måde behøver du ikke flere databaser, og kan nemt adskille de forskellige kunder i databasen. 

Mvh Carsten

Tilmeldt 19. Jul 10
Skrevet kl. 04:30

#til datakons

Jeg er ved at lave en hjemmeside skabelon, som skal sælges til flere forskellige kunder, med små grafiske ændringer.

Havde tænkt mig at hoste det hele fra min egen server, så jeg har mere kontrol og kunderne kan spare lidt penge.

Derfor skal alle kunder have deres egen database hvor deres ordrer og regnskab står.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 04:35

linnegaard:
Derfor skal alle kunder have deres egen database hvor deres ordrer og regnskab står.

Er det ikke nok at hver kunde har sine egne tabeller? 

Mvh Carsten

Tilmeldt 19. Jul 10
Skrevet kl. 04:46
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

#Carsten

Den enkelte database består af ca. 30 rækker (tables) hvor kundens ordrer, regnskab og produkter osv. er registreret.

Er bange for at blande kundernes data sammen med 100 andre kunders. Desuden, hvis der sker tekniske fejl i hoveddatabasen går det ud over ALLE min kunder :(

Husk det en web-shop jeg programmerer

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 04:50

linnegaard:

Den enkelte database består af ca. 30 rækker (tables) hvor kundens ordrer, regnskab og produkter osv. er registreret.

Er bange for at blande kundernes data sammen med 100 andre kunders. Desuden, hvis der sker tekniske fejl i hoveddatabasen går det ud over ALLE min kunder :(

Husk det en web-shop jeg programmerer

Så vil jeg ihvertfald anbefale at du opretter det på et kraftigere webhotel end One.com. Deres webhoteller er ikke beregnede til den slags.

Mvh Carsten

Tilmeldt 19. Jul 10
Skrevet kl. 04:54

Er der 1 eller 2 du kan anbefale?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 05:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har ikke brugt alm. hosting til den slags i flere år, så tør ikke rigtigt anbefale noget. Jeg bruger selv Amazon til min service.

Mvh Carsten

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:06

Når du nu alligevel er ved at kode tingene, så kunne du jo lade 'flere kunder hos mig' princippet gennemsyre helt net i databaserne, og simpelthen have kundenummer som en del af alle tabellers nøgler. - Så har du kun ét sæt tabeller, og kun ét sæt backups.

Det er et kendt og velfungerende princip.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)