Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejer er gået konkurs

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Apr 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Udlejer er gået konkurs

Min gode ven har følgende juridiske problem:

Selskab A har lejet nogle store lokaler. Min ven har lavet en lejekontrakt af en lille del af lejemålet, dvs. leje kontrakten er indgået med selskab A.

I juni gik A konkurs og selskab B har lavet en ny leje kontrakt med ejeren af lokalerne. Nu kræver B at der bliver lavet en leje kontrakt med min ven, med højere leje og dårligere vilkår end den gamle.

Hidtil har min ven modtaget en faktura hver kvartal på huslejen inden betaling. Hun har ikke modtaget en faktura for 3 og 4 kvartal og har derfor ikke betalt huslejen.

Hun vil flytte til et nyt værksted i løbet af 14 dage.

Selskab B siger at indskuddet der betalt til selskab A er tabt og hun skal betale de to kvartal til dem. Der er ikke lavet en ny kontakt med selskab B og selskab A har ikke opsagt kontrakten.

Spørgsmål:

Skal min ven betale husleje til A eller B?

Kan hun modregne det betalte indskud i den skyldige leje?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

hun skal til advokat. Hun er klart selv ansvarlig for at betale leje, uanset hun får en faktura eller ikke.

Hun må ikke stoppe lejebetaling fordi hun skal flytte, for derved at få sit depositum tilbage som standard udgangspunkt. Depositum skal være til stede fuldt ved fraflytning til evt skader og andet - så hun skal ha fat i en advokat der kan se hvad der evt kan gøres

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Når din Ven har indgået en Lejekontrakt med firma A og betalt leje til A, Må det være et lejeforhold mellem din ven og A.   Derfor bør din ven omgående kontakte kurator for konkursboet A, da kurator med all sandsynlighed er berettiget til at modtage huslejen.

I øvrigt virker det meget mærkeligt at kurator ikke har kontaktet din ven?  Hvem er der udpeget som kurator kan findes i statstidende.

Ravn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)