Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fribetaling - NEDBRUD

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Epay skulle være ganske gode også :)

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Fra  Haandlavet.dk Skrevet kl. 16:08

Jeg har heller ikke haft store problemer med dem, fik dog på en eller anden måde slettet en transaktion, og fribetaling hjalp på ingen måde med at få det gennemført. Måtte ringe til PBS for at få dem til at få transaktionen til at blive capturet.

Fribetalings administrationssystem er også meget simpelt, og man bliver ikke engang advaret når ma foretager sig en handling der potentielt kan koste  en masse for dig som shopejer :( 

Tim

Køb kompatible billige dymo labels og spar penge på dine forsendelser.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 20:17

Tja, jeg er heller ikke imponeret over Fri Betaling.

Vi har tidligere brugt Fri Betaling som betalingsgateway for en række af vores kunder med online betalingsløsninger. Disse kunder har oplevet at deres kunder har fået afvist deres kort på trods af at kortene skulle være i orden. Hertil kommer at de simpelthen ikke har villet svare på et ganske simpelt spørgsmål ang. en faktura...
Når man ved email-henvendelse forsøger at få en tilbagemelding eller en forklaring er der absolut ingen respons. Jeg har også forsøgt at ringe til Info-Connect og tilmed sendt et anbefalet brev. Så snart der er noget eller man har spørgsmål, så kan man simpelthen ikke komme i kontakt med dem...... 

Det er nok det her med at pris og kvalitet hænger sammen.... Fremover satser vi på Wannafind :)

Mvh. Anders

Anders Lund
LAIT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 10:47
Hej, > Den slags sker også hos Quickpay og de andre store, det er bare nogen som desværre sker engang i mellem. Jeg blev lige henledt til denne. Ikke at det har stor betydning og ovenstående skal sikkert også læse som at murphys lov kan ramme alle. Men fakta er at Quickpay til dato faktisk aldrig har været årsag til driftsproblemer. Dette ingen garanti for at det aldrig kommer til at ske, men jeg følte blot lige en trang at kommentere på det. En services driftsstabilitet er ikke kendetegnet af held og murphys lov men mere graden af redundans og det apparat som går i gang når uheldet (og de skal nok komme) sker. De andre "store" kan jeg ikke udtale mig, men jeg har ikke kendskab til at ex. Dibs har været nede eller andet. vh Thomas Jensen (fra quickpay)
Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Fra  LAIT Skrevet kl. 11:07

Hej Thomas

Jeg er helt enig med dig: Murphys lov, fejl og nedbrud kan ikke undgås - heller ikke af de største spillere på markedet. Men som du skriver, så drejer det sig om hvordan en uventet situation håndteres af udbyderen - for den skal nok opstå før eller siden :)

Det som jeg er meget utilfreds med ved Fri Betaling er deres totale mangel på feedback. Umiddelbart vælger jeg at tro at det ikke har noget med uvilje fra deres side at gøre, men et simpelt spørgsmål om kroner og ører og dermed prioritering af arbejdsopgaver. De skriver selv på deres hjemmeside at de er et "lavpris-foretagende", og supporten derfor er nedbarberet til email - jeg er åbenbart blevet helt barberet væk :-)

Men igen, du får hvad du betaler for, og jeg har blot måttet konstatere at Fri Betaling var FOR billige til at kunne levere den service og sikkerhed jeg ønsker for mig selv og mine kunder. Det kan meget vel være at andre kan have succes med deres betalingssystem.

Mvh. Anders

Anders Lund

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 64
Fra  Blandet-landhandel.dk Skrevet kl. 11:56

Jeg giver lige mit besyv med, for jeg har nemlig faktisk fået et svar fra Fribetaling! Og nu er jeg jo købmand, med stærkt begrænset it-kendskab, så  jeg kan ikke forklare problemet i detaljer, MEN det forlyder at det er fordi vores os-c webshop kører med en gammel remoteload funktion.  Kunne det være det samme hos jer?? Jeg fik også at vide at der florerer gamle OS C versioner, som kører på den gamle version remoteload, og når man downloader det, så får man en forældet remoteload SELVOM det er en helt ny webshop. Jeg ved ikke hvordan man kan se hvilken remoteload ditten dutten datten man kører med, men jeg har sendt den videre til en som kan.

Vi burde have fået besked alle sammen fra Fribetaling, og svar på vores henvendelser, ingen tvivl om det, men når det så er sagt, så vil jeg da lige pointere at vi indtil forleden har været meget tilfredse, både med support og oppetid. Og vi synes faktisk prisen er absolut rimelig.

Kh Katink, www.blandet-landhandel.dk

Håndplukket antik og vintage - selvforkælelse, luksus og stil Blandet-landhandel.dk
Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Fra  Haandlavet.dk Skrevet kl. 12:17

Det lyder som en dårlig undskylding, men dog en kommentar fra dem .... Når deres system nu skriver at der ikke er plads på deres disk, så har det intet med remoteload at gøre! Min gamle(?) remoteload kører iøvrigt uændret efter deres stunt. Jeg  har heller ikke haft problemer med oppetid, men at de helt har sparet supporten væk kan jeg ikke acceptere når nu det er den eneste måde at komme i kontakt med med.

Tim

Køb kompatible billige dymo labels og spar penge på dine forsendelser.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Fra  LAIT Skrevet kl. 13:39

De løsninger som jeg har brokket mig over har intet med OS Commerce at gøre, så jeg tror ikke kun at det er i forbindelse med sådanne løsninger der er/har været problemer.

Nogen af løsningerne har vi selv udviklet fra bunden. Så kan det jo være vores egen skyld, men tingene så egentlig ud til at virke og pludselig uden forklaring blev nogen af transaktionerne (kortdata som var gyldige og indtastet korrekt) bare afvist i Fri Betalings system.

Hvis man er stædig kan man måske stadig hævde at det er en fejl i vores system, men vi oplevede samme fejl med Fri Betalings egen standard indtastningsformular som 100% er Fri Betalings eget system...

Men igen...  én ting er at der sker fejl - det kan ikke undgås, men Fri Betalings absolutte mangel på tilbagemeldinger er egentlig det jeg er mest utilfreds med...

Mvh. Anders

Anders Lund

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 13:43
Hej, Disclaimer: jeg kender intet til den konkrete sag eller Fri Betalingsprodukt. Men PBS har i mandags opdateret deres SSL-certifikater, som i nogen tilfælde har kunnet påvirke udbyderne. Udbyderne er blevet informeret om dette og bedt om at foretage visse tekniske opdateringer. Er dette ikke foretaget kan der opstå problemer. Disclaimer: som sagt.. jeg kender intet til den konkrete sag, men hvis noget er holdt op m. at virke i mandags efter at det tidligere har virket er det et lettere kvalificeret gæt. vh Thomas
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 64
Fra  Blandet-landhandel.dk Skrevet kl. 13:46

Jeg er FULDSTÆNDIG enig. Det er jo ingen skam at fejle, men det er sandelig da en skam ikke at gøre noget ved det. Jeg har skrevet til Fribetaling at de må oppe sig på supportfronten. Håber det virker. 

Jeg kommer faktisk i tanker om at vi i en periode også oplevede mange fejl, som så ud til at være kortrelaterede.....hvornår opstod de fejlmeldinger du nævner?

kh Katinka 

Håndplukket antik og vintage - selvforkælelse, luksus og stil Blandet-landhandel.dk
Side 3 ud af 4 (35 indlæg)