Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Serviceydelse købt af Tysk ikke momspligtig og leveret i Tyskland

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Fra  Slægtens historie Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har købt en tjenesteydelse i Tyskand, hvor en Tysk guide skal vise nogle af mine udenlandske kunder rundt. Guiden er ikke momspligtig (har ikke et VAT nummer)

Hvordan gør jeg med moms i det tilfælde?

mvh

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hm - ikke helt let - normalt hvis du benytter en udlænding til en service/arbejde for din virksomhed og denne ikke har CVR så skal du indberette det som honorar til person uden CPR og der skal du så bruge fødselsdato+adresse osv inde i e-indkomst

Jeg kunne tro det var det samme her, når det er en udlænding du skal lønne - men stensikker er jeg ikke. I så fald er der naturligvis ikke moms på det honorar du betaler den private tysker.

Også kunderne kan være lidt kompliceret for mig at forstå. Er det danskere eller tyskere. Normal skal man til private - danskere eller/og tyskere - fakturere med dansk moms, men det er en række undtagelser, hvor ydelsen udbyttes i andet EU land - hvor man skal momsregistreres i det andet EU land. Om det du gør hører under dem tør jeg slet ikke afgøre

Jeg synes bestemt du skal ha en revisor til at lige gi dig det korrekte svar, for de ser mit er bare i meget grove standard regler

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)