Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor går grænsen for Networking

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal på ingen måde jage eller lokke sine venner til at købe eller tilbyde et forretnings samarbejde .. Men hvor går grænsen og hvornår kan man sige det er ok. Grænsen er ikke stor og hvid, så jeg kan godt tænke mig du kommer med dit bud på hvor grænsen går. Så kan du svare ok eller ikke ok på nedenstående eksempler. 

1. Du sidder til en fest og Niels spørger dig hvad du laver og du siger du er selvstændig elektriker. Så spørger han om du kan komme forbi og skifte et stik.. Er det ok at sige JA. ? 

2. Samme fest fortæller Niels at hans stik er i stykker og du siger du kan hjælpe fordi du er elektriker. Er det ok?

3. Din kone høre Niels siger at hans stik er i stykker og din kone siger at du kan hjælpe. Er det ok?

4. Du holder en tale og siger du er elektriker . ( I håb om nogen henvender sig) . Er det ok?

5. Du dele visit kort ud til de 4 du sidder sammen med fordi I aftaler at spille kort ugen efter. Er det ok?

6. Du får en fræk aftale og I  deler visit kort fordi hun også er selvstændig. Er det ok?

7. Du invitere alle til firma reception, da du siger farvel. Er det ok?

8. Du skriver en takke mail til værten for en god fest og på mailen har du firma signatur. Er det ok?

9. Du tager i motionscentre og har stor firma logo på trøjen og du møder en fra festen. Han henvender sig og du tager ud til ham. Er det ok? 

Hvor går grænsen?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skal der være en grænse ???

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 131
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Ville nok bede ham ringe til mig i firmaet dagen efter/ på næste hverdag og så tage den derfra, da man ellers risikere at han forventer at få det lavet gratis.

2. Vil nok igen sige at han kan ringe næste hverdag og tage den derfra.

3. Den synes jeg er sværere, da hun måske ikke ved hvordan kalenderen i firmaet ser ud.

4. Her vil jeg nok sige at det ikke er OK.

5. Aftaler man at spille kort er ens visitkort en hurtig og nem måde at udveksle oplysninger så der kan aftales nærmere, plus det måske kan give nye kunder.

6. Hvis man kan bruge hinanden professionelt kan det være i orden.

7. Hvis der er en fornuftig årsag til at holde en reception kan det være OK.

8. Hvis man har været til festen som privat person og kender værten privat ville jeg nok ikke sætte firma signatur på

9. Her kan jeg ikke se problemet - et logo på trøjen er reklame. At man så tilfældigvis møder en man har mødt til en fest er et tilfælde

Indehaver af Varde Tv & IT Service

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input... Er der andre?

Fra Horsens
Tilmeldt 13. Dec 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Keld

Det interessante er i virkeligheden ikke hvor din grænse går. Det interessante er hvor går grænsen for de mennesker du kontakter.

Så hvorfor ikke tænke omvendt så du opfordre folk til at komme til dig i stedet for at jagte dem.

GOO VIND

HENRIK

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak,,  .. Nu er det bare et tænkt eksembel og spørgsmålet er hvor går din grænse. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)