Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny partner i virksomhed - lovgivning?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 313
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Jeg har stiftet en virksomhed (IVS) for et halvt års tid siden, som endnu ikke har haft nogle køb eller salg. Der har altså ikke været nogle form for aktivitet i selskabet endnu og det har ikke nogen værdi (ud over det jeg stiftede mit IVS med).

Nu har jeg så fundet en partner som skal ind i firmaet og eje 50% af det. Behøver der nødvendigvis en revisor/advokat, eller kan man vælge at "gør det selv"?
Vi har allerede udformet en ejeraftale. Udover det har jeg selv googlet mig frem til at der skal ændres lidt i ejerbogen, men derudover kan jeg ikke finde mere.
Kan det passe at jeg ikke skal registrere min nye partner inde på virk.dk, eller noget andet sted?

Jeg håber der er nogle venlige personer som kan hjælpe mig :)

mvh
Gustav 

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

ud over det du nævner  Ejerbog og evt se om det påvirker vedtægter og så en fysik handel = se til at han f.eks overføre via netbank så den del er let at dokumentere (50 øre måske :)) så mener jeg kun det er ved selvanvigelsen at du til den tid skal registrere hovedaktionærer - MEN vent og se om andre har mere at tilføje

Håber jeres ejeraftale har alt med så I ikke ender i en dead-lock med 50/50 uenighed som i EJERAFTALE 

Husk så også, at I nu skal bruge TO stk lovpligtige arbejdsskadeforsikringer (ganske stor bod hvis man fanges uden) for jer som ejere og aktive, uanset løn eller drift eller alt andet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 313
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,


Tusind tak for dit svar - Det er altid dejligt med noget klarhed! :)

mvh

Gustav 

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)