Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Angående løn APS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vanløse
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer. 

Jeg er helt ny på det her område, og derfor har jeg lige et par spørgsmål: 

Hvis jeg skal trække 5000 kroner ud til mig selv i løn i en APS virksomhed, hvor meget skal jeg så udbetale for selve virksomheden så jeg for de 5000 kroner.

Jeg ved jeg skal betale 25 % i selskabskat og muligvis os 38% i personlig skat, men skal jeg os betale AM-bidrag ? og er der andre ting jeg skal betale ?

Jeg ønsker og få det samlet beløb til at være 5000 kroner, som skal indsættes på min konto. Hvor meget er det så jeg skal trække ud af virksomhed ?

Beklager hvis spørgsmålet lyder dumt eller er skåret ud i pap, men jeg kan ikke finde oplysninger omkring det nogensteder.

Venlig Hilesn

CH 

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 11:36

Hej

I et ApS har du to muligheder for at trække penge ud.

Du kan udbetale løn til dig selv, dette er ligesom hvis du var ansat et hvilket som helst andet sted. Du skal sørge for at virksomheden er registreret til at have medarbejdere, og så er det nemmeste at udbetale via et lønsystem, danløn, bluegarden m.m. Skattebetalingen vil være det du har stående på dit skattekort. Am-bidrag og A-skat med brug af fradrag.

Du kan også give dig selv udbytte, det skal dog være i forbindelse med afslutningen af et regnskab. Skattebetalingen på dette vil være selskabsskat 24,5% og udbytteskat 27%.

Jeg vil tro at du skal bruge lønmodellen nu, men ellers så tag en snak med din revisor om det, så kan du få hjælp og rådgivning til det.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46619
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46

CH4000:
Jeg ved jeg skal betale 25 % i selskabskat og muligvis os 38% i personlig skat, men skal jeg os betale AM-bidrag ? og er der andre ting jeg skal betale ?

Du skal ikke betale selskabsskat af de penge du hæver som løn. Dem hæver du som helt almindelig løn, og indberetter via skat - e-indkomst/letløn eller via et lønsystem som jeg vil råde til - f.eks. Danløn.

Du forskudsregistrerer din løn: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/forskudsopgrelsen-2014.html og så vil skat trække alm skat og am bidrag

Det betyder - at hvis du har fradrag tilbage, så betaler du 8% = am bidrag/bruttoskat af det hele - og hvis det kommer oven i anden indtægt - f.eks fra lønmodtager arbejde, så betaler du IALT ca 44% inkl. AM bidrag i skat af det.

Det kommer så automatisk med på din selvangivelse. Har du lønmodtager arbejde, så trækkes skatten ved at dit fradrag reduceres, så din skat betales direkte ved mindre udbetalt løn, og ellers, så vil du modtage opkrævning af B skat http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-ved-personlig-indtjening.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 25. Jan 12
Skrevet kl. 11:50

Det ville sige at, hvis det er min eget APS virksomhed, så ansætter jeg bare mig selv, og udbetaler løn til mig selv ? 

Også udregner programmet selv, hvor der skal tages ud af virksomheden for at jeg skal have 5000 kroner udbetalt ? (Hvis jeg bruger eks programmet dataløn)   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59

ja og ja - løn programmer som danløn osv udregner skatten og indberetter til skat og trækker skatten. Du kan også bare gå i skat.dk og i e.indkomst og indberette på dit CPR nummer, at du har en løn på 5.000 kr - så klarer skat det også selv - men jeg synes danløn eller andet lønprogram er lettest og det koster kun 15 kr per løn så det er til at leve med

Du skal inden være registreret som arbejdsgiver - Er du ikke det, går du i virk.dk og logger ind og i ændringsblanketten og sætter et enkelt flueben i firkanten ved arbejdsgiver - så er den klaret

I danløn f.eks. printer du deres aftale (tror den hedder OS2) og udfylder og underskriver og giver til din bank, så sender de den videre til nets og så går alt helt automatisk - og det er meget let at oprette dig som medarbejder og give dig en løn på 5000 kr i danløn

vh John H

Fra Vanløse
Tilmeldt 25. Jan 12
Skrevet kl. 12:04

Super mange tak :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05

ja og ja - løn programmer som danløn osv udregner skatten og indberetter til skat og trækker skatten. Du kan også bare gå i skat.dk og i e.indkomst og indberette på dit CPR nummer, at du har en løn på 5.000 kr - så klarer skat det også selv - men jeg synes danløn eller andet lønprogram er lettest og det koster kun 15 kr per løn så det er til at leve med

Du skal inden være registreret som arbejdsgiver - Er du ikke det, går du i virk.dk og logger ind og i ændringsblanketten og sætter et enkelt flueben i firkanten ved arbejdsgiver - så er den klaret

I danløn f.eks. printer du deres aftale (tror den hedder OS2) og udfylder og underskriver og giver til din bank, så sender de den videre til nets og så går alt helt automatisk - og det er meget let at oprette dig som medarbejder og give dig en løn på 5000 kr i danløn

god vind med dit selskab

vh John H

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:51

Jeg har med stor succes brugt Letløn, som nu hedder e-indkomst, siden det startede og har været meget tilfreds ever after. Og så er det gratis og pudsigt nok let at bruge.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)