Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, Hvor langt MÅ man gå for en kunde?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg skal snart starte et firma, hvor jeg laver hjemmesider til små virksomheder.

Hvis nogen gerne vil have kortbetaling på deres side, vil jeg bruge det tyske betalings-system Paymill.

For at oprette sit firma hos dem, kræver de, at man sender dem et skriftligt bevis for, at man er eger af sin firmakonto.

De kræver også at dokumenterne er originale (ikke kopieret), og det skal sendes med brev til Tyskland.

For at spare en kunde for alt den besvær, ville jeg på vegne af kunden, selv skaffe disse dokumenter i hans bank. (med hans skiftlige samtykke selvfølgelig)

Men jeg ved ikke, om man, uden videre, har lov til dette, ved nogen noget om det?

MVH Kasper

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Med fuldmagt fra kunden er der intet ulovligt i det. Spørgsmålet er, om banken vil gå med til det. En god bank vil måske ligefrem tilbyde for en mindre symbolsk betaling at sende materialet, direkte til Paymill. Men jeg kan ikke se det store i, at kunden selv skriver en mail, hvor han beder om at få tilsendt dokumentationen. Du kan eventuelt formulere en mail, som kunden bare skal videresende til banken. Herved sikrer I jer, at banken sender præcis de oplysninger, som Paymill forlanger, og kunden kan jo også skrive i samme mail til banken, at det skal sendes til dig.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)