Hej Aminoer. Jeg lavede sidste år noget arbejde for en kunde, og sendte derefter en faktura med 8 dages betalingsfrist. Derefter blev jeg optaget af et stort projekt og glemte alt om fremsendte faktura. Sagen er den at jeg nu, lidt over et år efter ved gennemgang af mit regnskab, opdager at kunden faktisk ikke har betalt. Jeg kan læse mig til på nettet, at forældelsesfristen minimum er 3 år. Er det korrekt forstået at jeg kan kontakte kunden og gøre opmærksom på at beløbet ikke er blevet betalt? Jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at sende en ny faktura med rykker i første omgang, men give dem en chance til at betale. Hvordan ville i håndtere sagen? |
ja det er helt korrekt forstået - selv hvis du ikke havde sendt regning kunne du gøre det, men det kunne virke pinligt måske - men her hvor du har sendt faktura - så er den helt lige frem - og jeg synes det er fint at gi dem en chance først frem for bål/brand og gebyr når nu der er sket et kiks - men betaler de så ikke - så skal der bare falde brænde
vh John Hannover