Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cookies på Amino

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Madsen:

Et skud fra hoften, Amino koster 1 mio. om måneden i rene driftsudgifter, så teknisk set må reklamerne være dækket under "en teknisk forudsætning for at kunne levere en tjeneste".
Vi kan da godt argumenter for at Google Analytics ikke er dækket under "en teknisk forudsætning"...

Nu kan reklamer jo godt vises uden at bruge cookies, så selv om selve reklamer kan være en teknisk forudsætning for at køre amino, så er de cookies der kommer sammen med reklamerne ikke en teknisk forudsætning for at de virker.

De cookies der kommer med reklamer samler jo bare data på samme måde som analytics. Jeg mener derfor ikke disse cookies vil kunne betegnes som en teknisk forudsætning.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Byggemanden:

Mads Madsen:

Et skud fra hoften, Amino koster 1 mio. om måneden i rene driftsudgifter, så teknisk set må reklamerne være dækket under "en teknisk forudsætning for at kunne levere en tjeneste".
Vi kan da godt argumenter for at Google Analytics ikke er dækket under "en teknisk forudsætning"...

Nu kan reklamer jo godt vises uden at bruge cookies, så selv om selve reklamer kan være en teknisk forudsætning for at køre amino, så er de cookies der kommer sammen med reklamerne ikke en teknisk forudsætning for at de virker.

De cookies der kommer med reklamer samler jo bare data på samme måde som analytics. Jeg mener derfor ikke disse cookies vil kunne betegnes som en teknisk forudsætning.

Korrekt, man kan godt vise reklamer uden cookies. men det er sgu ikke nemt at tracke hvor folk kommer fra uden cookies, og derfor får Amino ingen penge i så fald, der ingen cookies gemmes.

Men hvis det er så stort et problem, så sæt dog for pokker din browser op til at slette cookies når du lukker den, så mister de alt tracking af dig, hver gang du lukker browseren

Og Byggemanden, skulle du så ikke se at finde dig en hobby istedet for at sidde og bruge en masse tid på at brokke dig over cookie håndteringen på Amino. hvis du er utilfreds så meld dog for pokker amino.dk til politiet for overtrædelse af loven, så kan de jo håndtere den... 

 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Og til Martin Thorborg.

Kunne det ikke være en ide at, skrive ind i jeres EULA at folk acceptere cookies når de har opretter en bruger.

1. Så kan du også frem over når folk brokker sig over Cookies, straks henvise til jeres EULA.

2. Os som har en bruger og er logget ind, behøver ikke belemres med en Cookie information når vi kommer ind på side.

3. få lige alle folk som har en bruger, til at acceptere den nye EULA næste gang de logger ind.

Og må du i øvrigt have en fantastisk tur til USA.

Michael Gertz

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael R. Gertz:
Kunne det ikke være en ide at, skrive ind i jeres EULA at folk acceptere cookies når de har opretter en bruger.


Det har alle brugere skam gjort:
http://www.amino.dk/content/Disclaimer.aspx

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael R. Gertz:

Byggemanden:

Mads Madsen:

Et skud fra hoften, Amino koster 1 mio. om måneden i rene driftsudgifter, så teknisk set må reklamerne være dækket under "en teknisk forudsætning for at kunne levere en tjeneste".
Vi kan da godt argumenter for at Google Analytics ikke er dækket under "en teknisk forudsætning"...

Nu kan reklamer jo godt vises uden at bruge cookies, så selv om selve reklamer kan være en teknisk forudsætning for at køre amino, så er de cookies der kommer sammen med reklamerne ikke en teknisk forudsætning for at de virker.

De cookies der kommer med reklamer samler jo bare data på samme måde som analytics. Jeg mener derfor ikke disse cookies vil kunne betegnes som en teknisk forudsætning.

Korrekt, man kan godt vise reklamer uden cookies. men det er sgu ikke nemt at tracke hvor folk kommer fra uden cookies, og derfor får Amino ingen penge i så fald, der ingen cookies gemmes.

Men hvis det er så stort et problem, så sæt dog for pokker din browser op til at slette cookies når du lukker den, så mister de alt tracking af dig, hver gang du lukker browseren

Og Byggemanden, skulle du så ikke se at finde dig en hobby istedet for at sidde og bruge en masse tid på at brokke dig over cookie håndteringen på Amino. hvis du er utilfreds så meld dog for pokker amino.dk til politiet for overtrædelse af loven, så kan de jo håndtere den... 

Jeg brokker mig ikke, og jeg har intet imod cookies. Det har jeg også allerede nævnt tidligere. Jeg siger direkte jeg er ligeglad, og blot vil informerer om at loven bliver brudt, og jeg gjorde kun dette fordi diskussionen allerede var startet af andre.

Jeg har ikke tænkt mig at melde amino, og jeg er også ligeglad med om det bliver rettet eller ej. Det ændrer dog ikke på at amino bryder loven, og jeg ville egentlig bare informerer om dette i tilfælde af amino rent faktisk ønskede at overholde cookie loven. Hvilket jeg også tidligere har nævnt.

Når folk så modsiger hvad jeg mener er fakta så kommer der en debat, men det er vel meget normalt på et debat forum, eller hvad. Dit indlæg er sådan set det eneste i denne debat der er rent brok og ikke har noget sagligt eller relevant indhold. 

jeg hører gerne hvad du har at sige hvis du mener at have argumenter for at jeg tager fejl, men gider ikke starte en mudderkast kamp uden relevant indhold som du lægger op til.

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Byggemanden:

Nu kan reklamer jo godt vises uden at bruge cookies, så selv om selve reklamer kan være en teknisk forudsætning for at køre amino, så er de cookies der kommer sammen med reklamerne ikke en teknisk forudsætning for at de virker.

De cookies der kommer med reklamer samler jo bare data på samme måde som analytics. Jeg mener derfor ikke disse cookies vil kunne betegnes som en teknisk forudsætning.

Nu er de cookies faktisk en teknisk forudsætning for at reklamerne virker, den tekniske forudsætning er at nogle af reklamerne bygger ikke kun på visningen af reklamen, men også om man køber det der reklameres for. Så for at Amino rent faktisk får penge i kassen, så skal der lægges en tracking cookie.

Det er også hvad gør loven latterlig, da den teknisk set ikke kan administres, § 3 foreskriver at man må ikke lade 3. part lægge cookies, men hvis de 3. parts cookies rent faktisk er en teknisk forudsætning for at tjenesten eksistere, som det er tilfældet hos Amino, så bryder man loven da § 4 stk 2 ikke umiddelbart omhandler 3. parts cookies.

Overstående er nok også hvorfor vi endnu ikke har set EogS forsøge at håndhæve den lov, da den simpelthen ikke kan administres uden kæmpe konsekvenser for samfundsøkonomien. (Online annocering omsætter for ét par mia. i Danmark alene, hvilket betyder en del arbejdspladser) Det ville være langt bedre hvis de i stedet for loven, lavede en kampagne der viste hvordan forbrugerne slog cookies helt fra. (Ville nok skabe store problemer for forbrugerne, da intet ville virke mere)

Mads Madsen

Fra København
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 399
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Byggemanden

mange tak for informationen, vi kigger på om der er et problem Smile

Fra Vester Tirsted
Tilmeldt 15. Oct 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle cookies slettes, når man forlader siden og andre gemmes i lang tid. Dem der forsvinder, når du har forladt siden, kan ikke gemme data. De bruges til at huske at du er logget på og hvor du har været på siden i dag.

Det interessante er om cookies gemmer data i længere tid og de værste er nok coockies der gemmer data til andre firmaer.

Koockies er mange ting...

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Personligt synes jeg bedre om folk der er ligeglad med den cookie lov og hellere tager en tur i retten med nogen ****** der vil spilde deres tid med det.

I internettets historie må dette være den mest tabelige lov.

Lige efter kommer den hvor Microsoft skulle lave en udgave af, vist nok Windows 7 uden Windows Media player eller hvad det nu handlede om.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Lund Olsen:

Det interessante er om cookies gemmer data i længere tid og de værste er nok coockies der gemmer data til andre firmaer.

Det er jo intet slemt i cookies, de gør at folk som laver hjemmesider, har mulighed for at levere et bedre produkt, til slut brugeren.

Hvis folk ikke ønsker cookies, så kan de jo slå dem fra, i deres browser.

At de så vil opleve at mange hjemmesider, ikke virker, er jo bare den negative siden, af denne sag, og det må de så lære at leve med.

 

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)