Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fidus ved bilkøb eks. moms i 2014 - salg til privat i 2015?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal have købt mig en lille varebil, som skal på papegøjeplader da de kørte kilometer (60tkm årligt) giver mig et stort personligt fradrag.

Men kan der være en fidus i, at købe den igennem mit firma i 2014, og så sælge den billigere til mig selv privat i 2015 eller andre lignende "tricks"?
Som naturligvis skal være lovlige.

På forhånd tak og god weekend!

Hilsen
Anders

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:25

Hvilken slags firma/selskab har du?

Hvis det er enkeltmandsfirma, kan du så vidt jeg ved, ikke købe den igennem firmaet, men skal købe den privat. Til gengæld kan du trække alle driftsomkostninger fra.

Men jeg håber, der kommer et klogere hoved på banen.

Tilmeldt 26. May 09
Skrevet kl. 13:54

Det er enkeltmands.

Jeg vil nu mene, at man naturligvis kan købe en bil i et enkeltmandsfirma... jeg har i hvert fald akdrig hørt det modsatte.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:13

Ja, jeg er ikke så skrap til dette her. Men vores revisor sagde i hvert fald, at vi skulle købe den privat og så trække alt drift fra. Samt føre kørebog og få fradrag for kørte km.

Hvis firmaet havde købt den skulle vi have betalt skat af fri bil og det havde vist været en dårlig forretning...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:17

enkeltmands kræver vel brug af virksomhedsskatteordningen for at eje bil som jeg ved det  og jeg kan ikke se fidus mulig i at købe til en pris i VSO og videresælge billigere året efter til sig selv - man er jo i princip sig selv i begge fald - men andre må byde ind 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. May 09
Skrevet kl. 14:25

Min tanke er, at man kan afskrive 25% af bilens værdi pr. år.

Dvs. i 2014, december måned køber jeg en varevogn til 100.000,-+ moms ind i firmaet.
I januar 2015 sælger jeg samme bil fra mit cvr-nr. til mig selv privat. Til 80.000,- + moms. Dvs. groft sagt har jeg som privat-person sparet de 20.000,-.
Den skal kun bruges erhvervsmæssigt, så der vil ikke være privat kørsel i den.

Bilen skal jeg have over til mig selv privat uanset - pga. tidligere nævnte kørselsfradrag.

Er det ikke en reel mulighed?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 14:48
Hva du afskriver skattemæssigt (og deres trækker fra i selskabet) har intet med bilens værdi i handel og gøre. Du skal fortsat ligge moms på ved salg til dig selv og sælge til en repræsentativ værdi for hvad den ville have kostet i fri handel med en uafhængig 3. Man, jf. Armslængde princippet i LL pgf. 2

Statsautoriseret revisor - København

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 14:49
Selskab skulle have været selvangivelsen... Mobil versioner driller..

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)