Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion af skoindlæg prototype

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg står i en situation, hvor jeg skal have produceret en prototype af et indlæg til en sko, som jeg derefter vil sætte i produktion i en ekstern virksomhed i Kina.

Derfor søger jeg hjælp i form af:

- Hvem kan jeg gå til med denne problemstilling, for at hjælpe mig videre? Både med rådgivning om indlæggets form, tegninger, men også med selve produktionen og materialet?

- Er der noget jeg skal være opmærksom på med rettigheder, når indlægget produceres som prototype igennem en virksomhed, og derefter masseproduceres af en anden?

Det ville være mig meget behjælpeligt hvis det var muligt, at finde en virksomhed i Aarhus området, som kan hjælpe mig med dette, da jeg er geografisk placeret her.

Mvh.
Mharritz

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:40

Hvis du havde lavet tegninger og fastlagt formen, så ville jeg sige, at du skulle henvende dig til et firma, der kan printe 3D, men jeg kan ikke lige gennemskue, hvad du allerede HAR?

Et udkast? en ide? et behov?

Det lyder næsten mere som om du "kun" har en ide, du vil have andre til at lave?

Lad os høre lidt mere 

Tilmeldt 9. Oct 14
Skrevet kl. 19:15

jeg har kun ide, mangler tegninger og alt det der.

har kun ideen og dermed et behov. min ide skal jeg betale andre for at lave en prototype af som jeg så kan bruge til at give videre til en producent

Tilmeldt 9. Oct 14
Skrevet kl. 11:34

bump.

slet ingen? :)

Tilmeldt 9. Oct 14
Skrevet kl. 10:21

har kontaktet Sahva for at høre om de kan hjælpe mig med at producerer en prototype, mod betaling selvfølgelig.

Såfremt disse ikke kan hjælpe mig, er jeg stadig interesseret i at høre andres tanker - så byd gerne ind hvis det skulle være noget :)

Tilmeldt 19. Oct 08
Skrevet kl. 10:47

Har du selv foretaget dig noget?

Taget kontakt til et firma, der tegner 3 D?

Kontaktet et væksthus i din nærhed og præsenteret din ide?

Prøvet at modellere en prototype af din prototype?

Når du ikke har mere kød på din ide endnu, er det jo første step: At få ideen ned på papir og allerhelst bygget op, så du kan se, den virker.

Men den slags kræver jo som oftest investeringer i både tid, arbejde og penge. Så det er de tre punkter, du må tage fat på først.

Tilmeldt 19. Oct 08
Skrevet kl. 10:48

Nå, fin. Jeg havde ikke set dit sidste indlæg.

Men så er du jo i gang :-)

Tilmeldt 9. Oct 14
Skrevet kl. 10:54

Hej Birte, tak for dit svar :-)

Jamen som sagt ja har jeg kontakt til en virksomhed som måske kan lave mig en prototype.

Min ide er på papir og når jeg har tid til overs fra studie, arbejde, træning osv. arbejder jeg videre med forretningsplaner, markedsanalyser, konkurrentanalyser osv. Budgetter er jeg ikke så langt med da jeg er lidt i tvivl om hvor stor en investering jeg skal lave i det her projekt.

Ja har desuden også været til personlig sparring ved mit nærmest væksthus, og fik derfra nogle værktøjer jeg kan arbejde videre med, og blev også meget opmærksom på at jeg skal have lavet nogle mere grundige undersøgelser før jeg springer ud i det - igen blev mit budget hevet frem som en kritisk problemstilling.

Jeg er dog lidt i tvivl om en given virksomhed vil afgive mig "deres produkt" til at sætte i produktion, og er derfor lidt bange for om der vil være nogle komplikationer i forbindelse med dette. Har du nogle erfaringer med sådanne ting?  

Tilmeldt 19. Oct 08
Skrevet kl. 16:23

Hej Mharritz

nej, jeg ved desværre ikke rigtig noget om det. Men held og lykke med projektet .

hilsen Birte

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)