Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Website løsning, magen til komogvind.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 96
Fra  Nooda.dk Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er

Jeg er interesseret i at finde ud af hvordan man kan få lavet en website løsning ligesom komogvind.dk?

og hvad sådan en løsning ville koste, og hvem der kan lave den for en?

Jeg er interesseret i spil som på oldgames.dk, hvordan kan man få rettighederne til sådanne spil?

Mvh. Troels Burmølle

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 20:08

Hej Troels.

At komme med et bindende tilbud blot ud fra den beskrivelse er nok ikke helt muligt..

Men tænker du på at der både skal udvikles backend, laves design og fremstilles nogle rigtig flotte Flash-spil, kommer du nok op i et par hundrede tusinde... Men det er, igen, helt umuligt at svare realistisk på, ud fra så lidt info - så det er altså blot et skud.

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 06
Fra  Nooda.dk Skrevet kl. 20:48

Hej Brian

Det er selvfølgelig rigtigt at det er lidt svært.

Men jeg tænkte mere på hvor meget det ville koste at lave siden, hvis man nu fik rettighederne til nogle spil, så man ikke selv skulle lave dem.

Har du så en idé hvad det ville koste, og hvem der evt. ville kunne lave sådan en side?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:31

Der er sikkert lange mange hundrede ... hvis ikke tusinde timer i det site, vi tager mellem 450 og 650kr for en programmoer time, saa maa du selv regne videre derfra :)

Men det er nok ikke helt galt at du skal budgettere med et par hundrede tusinde for saadan et site, ekslusivt de forskellige spil. Saa du skal nok have den helt store tegnedreng.

Saadan et site ville vi f.eks. kunne lave for dig, de fleste webbureauer vil nok gerne paatage sig saadan en opgave. Vaer dog sikker paa at de rent faktisk har styr paa programmering (i modsaetning til at vaere en flok af ene grafikere eller daarlige udviklere) da du ellers regner med et system som maaske virker men du kan glemme alt om at udvikle videre paa det i fremtiden :)

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:30

Hvis det skal være ligesom oldgames.dk, så kan jeg godt sætte noget op for dig, og det til langt under 200.000....

Men skal det være med det helt store brugerlogin administrations og vind præmier ting, som komogvind.dk, med deres irriterende nyhedsbreve jeg ikke kan slippe af med.. så er vi nok i 200.000 kr.... (og så kan jeg ikke lave det til dig :-) )

Jeg tror ikke på, at oldgames har nogen som helst rettigheder til de spil, de vist bare fra den samme database som alle de andre... men der bliver sikkert tjent gode reklame penge på sådan en side alligevel... hmm.. måske man selv skulle sætte sådan en op og teste.... :-)

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 06
Fra  Nooda.dk Skrevet kl. 13:57

Altså jeg vil ikke lave siden som oldgames.dk, men bruge sådan nogle spil som er på den side, og så lave en side ligesom komogvind.dk.

Men det jeg er interesseret i at vide er hvad det koster at lave, hvem der kan lave siden, og om man selv skal lave spil, eller evt. kan købe rettighederne til nogle spil?

Folk må meget gerne komme med andet info, hvis de ved noget om sådan en website.

Mvh. Troels Burmølle

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 14:13

Jeg er rimelig sikker på du kan købe systemet et sted, da mange sites bruger samme system med forskellige templates.

spil.jubii.dk

komogvind.dk

spigo.dk

123sjovespil.dk

osv.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:18

Troels: Det har du altsaa faaet svar paa et par gange nu :

a: Du kan selvfoelgelig koebe rettigheder til spil, du skal bare finde nogen der vil saelge.

b: Det koster et sted mellem 100 og 200.000kr at udvikle selve sitet. 

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:33

mcsolutions:

a: Du kan selvfoelgelig koebe rettigheder til spil, du skal bare finde nogen der vil saelge.

Nu ved jeg ikke hvilken type spil der satses på, men så vidt jeg lige husker findes der et begreb der hedder freeware, altså software hvor de oprindelige producenter har opgivet deres rettigheder. Spil af den type er jeg relativt sikker på man bare kan bruge uden videre, men det skal nok lige undersøges. 

Der er selvfølgeligt også det ved det at det så er nogle frygteligt gamle spil der er tale om...

Mvh Peder 

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 06
Fra  Nooda.dk Skrevet kl. 15:38

Okay, tusind tak så.

Men hvis jeg skulle regne med din timepris, og hvis det ville tage omkring 1000 timer, så ville vi jo være helt oppe imellem 450.000 - 650.000kr. ;)

Og kan dit firma lave sådan en løsning? hvis ikke, hvem kan så lave det for en?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)