Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling af din produktidé

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Sep 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har et godt tilbud til alle jer der har en lille opfinder/udvikler i maven....

Min makker og jeg skal til at starte på vores eksamensprojekt på vores uddannelse på DTU. Vi læser til civilingeniører på linjen mekanik og konstruktion med speciale indenfor produktudvikling. Derfor søger vi et spændende produktudviklingsprojekt.

Vi har i sin tid læst diplomingeniør (også på DTU) og blev her færdige i 2003. Som eksamensprojekt lavede vi for et mindre virksomhed en kaffekværn til restaurationsbranchen. Projektet tog vi fra de allerførste skitser til en fungerende prototype til vores fremlæggelse (som vi i øvrigt fik 13 for :-) ). Efterfølgende blev vi ansat i virksomheden og var ansat i 2 år for at produktmodne og sætte produktet i handlen. Det sælges nu til restaurationsbranchen. (se www.coffee-future.dk).

Efter vores ansættelse har vi stiftet vores eget firma (tjelhart.dk) hvor vi har fungeret som konsulenter for førnævnte virksomhed og har løst udviklingsopgaver for diverse andre firmaer.  Parallelt med det har vi læst vores overbygning på DTU.

Her er vi nået til nu og søger et nyt spændende eksamensprojekt til start i januar og ca 8 måneder frem.

Vores tidligere projekt er meget representativt for hvad vi kan. Det indeholder udvikling af alt fra: konceptet, principperne, detailkonstruktionen, designet, elektronikken, software osv....

Hvis du selv, den virksomhed du arbejder for, eller har hørt om nogen, der har en fantastisk idé/projekt som skal udvikles, vil vi være meget interesseret i at høre nærmere. Det kan være alt fra et forbrugerprodukt til en produktionsmaskine til en ny teknologi der skal udvikles. Hvis det lyder relevant og interessant ser vi frem til at blive kontaktet af jer.

Det var præcis hvad Coffee Future gjorde i starten af 2003. Dengang var de kun importører af kaffe og espresso maskiner fra Italien. Nu er de blevet producent af eget produkt og har aldrig set sig tilbage...

Ser frem til at høre om alle jeres spændende projekter

Frederik Tjellesen 

Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:52

Hvis der stadig er behov for et projekt, så har jeg et angående optimering af store slow speed marine diesel motorer.

Det indvolverer måling af trykket i cylindrerne og derefter et internt regnestykke i soft waren der tager hensyn til skylleluft trykket, luft fugtigheden osv.

Der udover skulle der laves et software program hvor man kan se de forskellige værdier i tabel og kurve for.

Der er programmer der allerede kan nogle af tingene, men de mangler de små finesser som der virkelig skal til for at finjustere en sådan motor.

Fra København
Tilmeldt 20. Sep 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:32

Vi har endnu ikke fundet et projekt, men jeg er ikke sikker på at vi ville være de rigtige til dit projekt. Det lyder lidt for meget som en programmeringsopgave. Vi har haft et par programmeringsfag og har sådan set også brugt det efterfølgende, men det er ikke det vi brænder allermest for. I så fald vil det blive 7-8 lange måneder  :-) Jeg kender andre der har skrevet lignende programmeringstunge afgangsopgaver på vores linje så det er ikke helt ved siden af. Hvis jeg falder over nogen der efterlyser den slags projekter på DTU skal jeg nok give kontakten videre.

Den type projekt vi brænder for er mere kreative produktudviklingsorienteret hvor vi kan tage det fra de første konceptuelle stadier til det færdige produkt eller hvor langt man nu kan nå...

Jeg har fundet en side der formidler denne slags kontakt: afgangsprojekt.dk. Jeg ved ikke hvor aktiv den er, men funktionen virker rigtig god. Der kan du oprette dit projekt gratis så vidt jeg har forstået. Jeg kan i hvertfald søge gratis...

Frederik 

Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 23:37

Hej Frederik,

Yderst interessant  tilbud.

Det vil glæde mig meget hvis du kunne kontakte opfinderforeningen.dk eller jeg .

Hvem ved måske kunne dette projekt være starten på noget stort.

Mange hilsner

Vivi 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)